Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARI Üçüncü Düzey ÇM 208 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Evrim KARAÇETİN BELL
Dersin Veriliş Şekli Laboratuvar uygulamalı / Pandemi süresince uzaktan
Dersin Amacı Çevre Mikrobiyolojisi Laboratuarı’nın amacı, genel mikrobiyoloji laboratuar konularına değinerek, her sınıf mikroorganizmaları tanıtmak, Çevre Mühendisliği ile alakalı mikrobiyolojik incelemelerin nasıl yürütüleceğinin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Çevre Mühendisliği açısından önemli mikrobiyolojik unsurların ve laboratuvar ortamında analizlerinin nasıl yapıldığı konusunda uygulamalı olarak gerçekleştirilen ders.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvarda Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar
2 Mikrobiyoloji Laboratuar Cihazlarının Tanıtımı
3 Öğrenci Gruplarının Oluşturulması ve Ön Hazırlık
4 Katı-Sıvı Besiyerleri ve Besiyeri Hazırlama
5 Dilüsyon Hazırlama ve Ekim Yapma
6 Koliform Bakteri Ekimi Yapmak
7 EMB Agar ile E.coli bakteri tayini
8 En Muhtemel Sayı (EMS) Yöntemiyle Koliform Tayini
9 Konuların Genel Tekrarı
10 Saflaştırma
11 Basit Boyama – Gram Boyama
12 Konuların Genel Tekrarı
13 Membran Filtrasyon Yöntemi ile mikroorganizmların tayini
14 Sporlu Bakteri Analizi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre Mühendisliğinde temel mikrobiyoloji uygulamaları için gerekli analizlerin öğrenilmesi
2 Yapılan deneylerin sonuçlarının yorumlanabilmesi için gerekli hesaplamaların öğrenilmesi
3 Sonuçların yorumlanması için gerekli olan standart değerlerin belirlenmesi ve bu standart değerlerle numune analiz sonuçlarının karşılaştırılması
4 Deney sonuçlarının anlaşılabilir şekilde raporlarının öğrenilmesi
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı Fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 10 25
Ödev 10 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction to Environmental Microbiology (Barbara Kolwzan, Waldemar Adamiak, Kazimierz Grabas, Adam Pawelczyk, 2006)
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü Deney Föyleri

Ders İle İlgili Dosyalar