Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Birinci Düzey D-SKY111 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ELİF GAZİOĞLU TERZİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. Hatun KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Siyasal olayları soyutlama, kavramsallaştırma, karşılaştırma becerilerine ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, siyasetin önemini/değerini kavrayan öğrenciler yetiştirmek. Devlet-toplum ilişkilerinin aldığı farklı biçimler üzerinde durularak, öğrencilerin çağdaş demokrasilerin işleyiş mantığını, karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara karşı üretilen olası çözümleri kavramasını sağlamak
Dersin Tanımı Siyaset biliminin inceleme alanı, siyaset biliminin gelişimi, siyaset bilimindeki farklı ekoller/yaklaşımlar, siyaset bilimindeki temel kavramlar, siyasetin aktörleri, siyasal sistemlerin sınıflandırılması, siyasal sürecin işleyişi, siyasal eylemin özneleri, siyasa yapımı, siyasal katılma, siyasal nüfuz, siyasal kültür, siyasal ideolojiler, demokrasi ve temsil sorunları, devlet biçimleri

Dersin İçeriği
1 Giriş Dersi: Siyaset Nedir?
2 Siyasetin İncelenmesi: Felsefi Gelenek/ ?Siyaset Felsefesi? ve Ampirik Gelenek
3 Bir Disiplin Olarak Siyaset Biliminin Gelişimi: Kurumsal Yaklaşım, Davranışsalcı Yaklaşım, Yapısal-İşlevselci Yaklaşım
4 İdeal tip, Meşruiyet, Otorite, İktidar
5 Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması, Sınıflandırılmalarda Kullanılan Değişkenler, Sınıflandırmalarda Karşılaşılan Sorunlar
6 Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması: Montesquieu ve Tocqueville
7 Siyasal Sistem Yaklaşımı
8 Vize Sınavı
9 Siyasal Eylemin Özneleri: Bireyler, Gruplar, Örgütler
10 Siyasi Partiler: İşlevleri ve Tipleri
11 Seçim Sistemleri ve Siyasal Sistem İlişkisi
12 Siyasal Kültür
13 Siyasal Modernleşme
14 Siyasetin Bağımlılığı: Marx, Gramsci, Althusser, Poulantzas
15 Genel Değerlendirme ve Tartışmalar
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Siyasetin alanı, konusu ve işlevlerini açıklar.
2 Siyaset bilimindeki farklı yaklaşımları karşılaştırır.
3 Siyasal ve toplumsal gelişmelerle siyaset biliminde farklı paradigmaların ortaya çıkışı arasındaki ilişkileri açıklar.
4 Genel olarak sosyal bilimlerde ve özelde siyaset biliminde karşılaştırma yapmanın önemini fark eder.
5 Siyasal sürecin işleyişi ve temel aktörleri açıklar.
6 Siyaset bilimindeki farklı yaklaşımları analitik bir çerçevede güncel örneklerle bağlantılı biçimde açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 3 12 36
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Heywood Andrew(2006) Politics, Palgrave Macmillan
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders İle İlgili Dosyalar