|
1 |
Gerçek ve gerçeklik üzerine: Kurmaca ve belgeselde gerçekliğin ele alınışı.
Doğalcı gelenek, sahneleme, oyuncu dramatizasyonu: Kuzeyli Nanook üzerine.
|
|
2 |
Örnek filmler üzerinden açıklayıcı biçemin tartışılması. Arşiv ve doğrudan seslenme üzerine. Aşk, Mark ve Ölüm (Cem Kaya, 2022)
|
|
3 |
Örnek filmler üzerinden açıklayıcı biçemin tartışılması. Belgeselde çerçeveleme. İstanbul Hatırası: Köprüyü Geçmek (Fatih Akın, 2005).
|
|
4 |
Örnek filmler üzerinden şiirsel biçemin tartışılması. -Kent senfonisi filmleri üzerine.
Mesafe montajı, şiirsel biçemin dönüşümü ve Mevsimler (Seasons of the Year, Artavazd Peleshian, 1975).
|
|
5 |
Qatsi Üçlemesi ve şiirsel biçemin dönüşümü.
|
|
6 |
İngiliz Belgesel Okulu nasıl bir belgesel önerir? Belgeselde kurumsal bakış açısı. -"İradenin Zaferi": Belgeselin etik sınırları ve gözlemci biçem üzerine. Belgeselde temsil, edimsellik ve etik alan: Gece ve Sis (Alain Resnais, 1956).
|
|
7 |
Vertov, aralıklar teorisi ve belgesel film yapımı. "Film Kameralı Adam" ve dönüşlü biçem üzerine.
Edimsellik, düşünümsellik ve performans: Cadılar (Witches, Elizabeth Sankey, 2024).
|
|
8 |
Belgeselde temsil: Edimsel biçem ve Toplayıcılar (Agnes Varda, 2000)
|
|
9 |
Kim, nasıl katılıyor? Bir Yaz Güncesi (Edgar Morin, Jean Rouch, 1961) ve Fahrenheit 9/11 (Michael Moore, 2004) üzerinden katılımcı biçem.
|
|
10 |
Maddenin Halleri (Deniz Tortum, 2020), Honeyland (Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov, 2019) ve gözlemci biçem üzerine.
|
|
11 |
Kavur (Fırat Özeler, 2023) belgeseli: şiirsellik, arşiv ve anlatıcı üzerine.
|
|
12 |
Beşir''le Vals (Ari Folman, 2008): belgeselde temsil, travma, edimsellik ve kurgusallık üzerine.
Örnekler üzerinden docudrama, docufiction ve mockumentary.
|
|
13 |
Etik ihlal aracılığıyla etik alan kurmak: Öldürme Eylemi (Joshua Oppenheimer, 2012) ve belgeselde performansı yeniden düşünmek.
|
|
14 |
The Inextinguishable Fire (Harun Farocki, 1969) ve What Farocki Taught (Jill Godmilow, 1998) üzerinden belgeselde etik.
|
|
15 |
"Sans soleil": Marker''''''''ın belgesele hediyesi.
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|