Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK RESMİ Birinci Düzey RESTS001 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Görseller ve yazılı metinlerle desteklenmiş sunu ile sözlü anlatım. Öğrencilerin aktif katılımlarına olanak sağlayan, soru cevap, tartışma ve beyin fırtınası yöntemleri de dersin sürecinde yer almaktadır.
Dersin Amacı Cumhuriyet Dönemi Türk Resim sanatı tarihini yabancı ressamlar döneminden başlayarak, yıllar boyu kat ettiği yolu; Dönemler, Gruplar, Görüşler, Sanatçılar ve Eserlere dayalı olarak öğrencilere aktarmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı Tarihsel akış ve sonucunda çağdaşa ulaşacak bir kronoloji ile geçmişi anlamak ve günümüzle bağ kurmak amacıyla Türk Reim sanatının Cumhuruyetten günümüze kat ettiği yolun gözler önüne serildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin amacı, içeriği, yöntemleri ile Kaynaklar hakkında açıklamalar
2 Yabancı ressamlar dönemine genel bir bakış. Türk resim sanatı dönemindeki önem ve konumları (Zonaro, Aivazovski)
3 Primitifler, Doğaya Açılan Pencere Klasikler (Hoca Ali Rıza, Süleyman Seyyit Bey, Osman Hamdi, Hüseyin Zekai Paşa...)
4 Sanayi-i Nefise , 14 Kuşağı dönemi önemi, özellikleri ve İbrahim Çallı Akademik Empresyonist Anlayış...Sami Yetik,Hikmet Onat, Feyhaman Duran, Avni Lifij, Ruhi Arel...
5 Sanayi-i Nefise İnas Mezunları... Müstakiller amaçları, Şeref Akdik, Elif Naci, Mahmut Cüda...
6 Vize
7 D Grubu amaçları, savunuları ve çalışmaları... Nurullah Berk
8 Toplumcu Gerçekçi Görüş, Yeniler... Abidin Dino, Nuri İyem...
9 Yeni Ekoller: Konstrüktivizm, Kübizm ve temsilcileri...Zeki Kocamemi,Sabri Berkel, Ali Avni Çelebi, Refik Epikman, Nurullah Berk Cemal Tollu.. 1950 Sonrası Soyut Sanat...Zeki Faik İzer... ve Ferruh Başağ...
10 Sabri Berkel, Adnan Çoker...
11 Bedri Rahmi Eyüboğlu, Malik Aksel, Turgut Zaim, İbrahim Balaban... ve ON''lar
12 Breysel Stiller..Turan Erol, Cihat Burak, Fikret Mualla, Mustafa Ayaz... Naifler... Hüseyin Yüce, Nuri Abaç...
13 Çağdaşlar.. Adnan Turani, Devrim Erbil, Ergin İnan...
14 Neş''e Erdok ve Günümüz sanatçılarından örnekler...
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlk örneklerinden itibaren kronolojik olarak dönem, akım, görüş, sanatçı ve serleri tanıyabilme
2 Tarihsel ve toplumsal olaylar ile Türk resim sanatının gelişim evrelerini ve kat edilen yolu fark edebilme
3 Geçmiş ile günümüz arasında bir bağ kurarak günceli daha iyi anlayabilme
4 Dersin konuları içinden bir eser ile karşılaştığında onu anlayarak yorumlayabilme
5 Cumhuriyet dönemi Türk resim sanatı örneklerini ve kendi alanının tarihini doğru anlama ve yorumlayabilme
6 Kendi çalışmaları için bir güç sağlayacak tarihsel alt yapıyı oluşturabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar KESER Nimet, 2005. “Sanat Sözlüğü”, Ütopya Yayınları, Ankara TANSUĞ SEZER, 1999. “Çağdaş Türk Sanatı“ Remzi Kitapevi, Ankara LYNTON Nobert, 2004. “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitapevi, İstanbul TÜRKDOĞAN Tansel, 2004. “Çağdaş Sanat”, Piramit Yayıncılık, Ankara FISHER Ernst, 1995. “Sanatın Gerekliliği”, Panel Yayınevi, İstanbul BİGALI Şeref, 1999. “Resim Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara EYÜBOĞLU B. Rahmi, 1986. “Resme Başlarken”, Bilgi yayınevi, Ankara TURANİ Adnan.,1999.”Çağdaş Sanat Felsefesi”, 3. baskı, Remzi Kitapevi, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar