Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT ARAŞTIRMALARI İkinci Düzey RES605 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. AHMET ALBAYRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sunum/Uygulama/Tartışma
Dersin Amacı Çağdaş sanat içinde desenin bir disiplin olarak önemini kavratmak; deseni farklı disiplinlerle bir arada kullanabilmek; geleneksel olanın yanında yeni ve farklı olan teknik, malzeme vb. kullanarak çağdaş desen çalışmaları ortaya koyabilmek.
Dersin Tanımı Çağdaş desen uygulamalarının yaptırıldığı; öğrencilerin yeni teknik ve malzemeleri; farklı disiplinleri birarada kullanarak çağdaş desen çalışmaları ortaya koymasının teşvik edildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Çağdaş sanatta desen disiplini içinde yeni anlatım biçimleri; yeni teknik, materyal ve yöntemler; Günümüz desen uygulamalarındaki yeni tema ve üslup yaklaşımları;
2 Farklı disiplinleri bir araya getiren çağdaş desen çalışmaları ve sanatçılarının incelenmesi;
3 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
4 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
5 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
6 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
7 Desen çalışmaları üzerinde tartışma; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
8 Vize değerlendirme
9 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
10 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
11 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
12 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
13 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
14 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların kritiği; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
16 Sergi ve Final Değerlendirme
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
2 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
3 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
4 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
6 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
7 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 6 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 8 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar New Perspectives in Drawing; Vitamin D; Phaidon

Ders İle İlgili Dosyalar