Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT ARAŞTIRMALARI Üçüncü Düzey RES605 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. AHMET ALBAYRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sunum/Uygulama/Tartışma
Dersin Amacı Çağdaş sanat içinde desenin bir disiplin olarak önemini kavratmak; deseni farklı disiplinlerle bir arada kullanabilmek; geleneksel olanın yanında yeni ve farklı olan teknik, malzeme vb. kullanarak çağdaş desen çalışmaları ortaya koyabilmek.
Dersin Tanımı Çağdaş desen uygulamalarının yaptırıldığı; öğrencilerin yeni teknik ve malzemeleri; farklı disiplinleri birarada kullanarak çağdaş desen çalışmaları ortaya koymasının teşvik edildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Çağdaş sanatta desen disiplini içinde yeni anlatım biçimleri; yeni teknik, materyal ve yöntemler; Günümüz desen uygulamalarındaki yeni tema ve üslup yaklaşımları;
2 Farklı disiplinleri bir araya getiren çağdaş desen çalışmaları ve sanatçılarının incelenmesi;
3 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
4 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
5 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
6 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
7 Desen çalışmaları üzerinde tartışma; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
8 Vize değerlendirme
9 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
10 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
11 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
12 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
13 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
14 Desen çalışmaları üzerinde tartışma
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların kritiği; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
16 Sergi ve Final Değerlendirme
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
2 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
3 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
4 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
6 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
7 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 6 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 8 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar New Perspectives in Drawing; Vitamin D; Phaidon

Ders İle İlgili Dosyalar