Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇ MEKAN TASARIMI Birinci Düzey MİM S79 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEDA KıZıLTEPE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli ÇEVRİMİÇİ(ONLINE)
Dersin Amacı MEKAN TASARIM AŞAMALARINDA İÇ MEKAN TASARIMININ ÖNEMİNİN KAVRANMASI,GENEL OLARAK İÇ MEKAN TASARIM KONULARINA BİR BAKIŞ AÇISI OLUŞTURULMASI,İÇ MEKAN TASARIMININ DİĞER TASARIM DİSİPLİNLERİ İLE İLİŞKİSİNİN AKTARILMASI.
Dersin Tanımı İÇ MEKAN TASARIMINDA MİMARLIK MEZUNLARINI DOĞRU BİR BAKIŞ AÇISI İLE HAREKET EDECEK DÜZEYE GETİRMEK İÇİN VERİLEN İÇ MEKAN TASARIM AŞAMALARININ DETAYLARI.

Dersin İçeriği
1 DERSİN GENEL TANIMI
2 İÇ MEKAN TASARIMI HAKKINDA GENEL BİLGİLER
3 UYGULAMA PROJESİNİN VERİLMESİ
4 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
5 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ + ÖĞRENCİ SUNUMLARI
6 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ + ÖĞRENCİ SUNUMLARI
7 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ + ÖĞRENCİ SUNUMLARI
8 ARA SINAV
9 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ + ÖĞRENCİ SUNUMLARI
10 RESMİ TATİL
11 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ + ÖĞRENCİ SUNUMLARI
12 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
13 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
14 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
15 UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ''''''''''''''''İÇ MEKAN NEDİR'''''''''''''''' İN TANIMINI DOĞRU YAPABİLMESİ
2 İÇ MEKAN TASARIMINA GENEL BİR BAKIŞ AÇISI KAZANMASI
3 İÇ MEKAN RÖLEVESİ ALABİLMEK ve ÇİZİM OLARAK SUNUM YAPABİLMEK
4 İÇ MEKAN ÇİZİMLERİNDE GENEL TEKNİK BECERİLER KAZANMASI
5 RENK,DOKU TANIMLARINI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE MİMARİYE YANSITMA BECERİSİ
6 BAĞLAM,FONKSİYON TANIMLARINI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE MİMARİYE YANSITMA BECERİSİ
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar MİMARLIK ÜZERİNE ON KİTAP,VITRUVIUS , MUTLULUĞUN MİMARİSİ,ALAIN DE BOTTON, İÇ MEKAN TASARIMI NEDİR? , GRAEME BROOKER MİMARLIK,BİÇİM ,MEKAN, DÜZEN , FRANCIS D.K. CHING

Ders İle İlgili Dosyalar