Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARGE İNOVASYON VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ Birinci Düzey BMM431 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ar-Ge, İnovasyon, teknolojik yenilik ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması. Teknolojinin; tahmini, stratejisi, yönetimiyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırılması.
Dersin Tanımı Ar-Ge, İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi ile ilgili Türkiye’de ve dünyadaki genel durumun incelenmesi. Teknoloji stratejilerinin, planlarının ve yönetimlerinin gözden geçirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Ar-Ge’nin tanımı ve alt yapısı
2 İnovasyon ve çeşitleri
3 Türkiye’de Ar-Ge ve İnovasyon Politikaları
4 Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
5 Ar-Ge ve İnovasyon Kaynakları
6 Teknolojik Yenilik ve Dereceleri
7 Teknoloji/Ürün ve Ömür Döngüleri
8 Teknoloji Transferi ve çeşitleri
9 Yönetim ve Teknoloji Yönetimi
10 Teknolojik Yenilik Yönetimi
11 Teknoloji Tahmini
12 Teknoloji ve Etik
13 KOBİ''''ler ve Teknoloji Yönetimi
14 Teknoloji Stratejisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ar-Ge''nin öneminin anlaşılması,
2 İnovasyon''un öneminin anlaşılması,
3 Teknoloji Yönetiminin öneminin anlaşılması,
4 Teknoloji ve Etik arasındaki ilişkinin anlaşılması.
5 Türkiye’de Ar-Ge ve inovasyon politikalarının incelenmesi.
6 Dünyada Ar-Ge ve inovasyon politikalarının incelenmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Fredrick Betz, Teknolojik Yenilik Yönetimi, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2007.
Yardımcı Kaynaklar • Fredrick Betz, Teknolojik Yenilik Yönetimi, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2007, Ankara. • Cevahir Uzkurt, Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, Beta Yayınları, 2008, İstanbul. • Araştırma ve Raporlama Ekibi, Ar-Ge ve İnovasyon, Araştırma Raporu, MÜSİAD, 2012. • Rona Turanlı ve Ercan Sarıdoğan, Bilim – Teknoloji – İnovasyon Temelli Ekonomi ve Toplum, İTO Akademik Yayınlar, 2010. • Çetin Karakaya, Sanayiciler için Ar-GE ve Yenilik Destekleri, Türkiye’de Ar-GE Proje Pazarları, İDDMİB, 2012. M.Tekin, H.K.Güleş, A. Öğüt., Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi,Gazi Kitabevi Ltd.Şti, 5.Baskı, Ankara, 2010. T.Kelley., 10 İnovasyon Şifresi,MediaCat Kitapları, TİM, İstanbul, 2006. .T.C.Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 3. Sanayi Şurası Komisyon Raporları 4-5 Temmuz 2013 İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar