Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BETONDA KİMYASAL VE MİNERAL KATKILAR İkinci Düzey İNŞ 475 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CENGİZ DURAN ATİŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Cengiz Duran Atiş Doç. Dr. Okan Karahan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. Serhan İlkentapar
Dersin Veriliş Şekli Normal Ders Anlatımı
Dersin Amacı Beton katkı malzemelerinin önemi, tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi birikimi sağlamak.
Dersin Tanımı Beton katkı malzemelerinin tanımı ve kullanılma nedenleri, kaliteli betondan beklenilen özellikler. Katkı kullanımında göz önüne alınması gereken hususlar ve önlemler. Katkıların sınıflandırılması. Hava sürükleyici katkı malzemeleri. Su azaltıcı katkı malzemeleri. Priz hızlandırıcı ve geciktirici katkı malzemeleri. Puzolanlar ve diğer ince öğütülmüş mineral katkı malzemeleri. Doğal puzolanlar. Uçucu kül, silis dumanı, öğütülmüş yüksek fırın cürufu ve korozyon önleyici katkı malzemeleri.

Dersin İçeriği
1 Beton katkı malzemelerinin tanımı ve kullanılma nedenleri, kaliteli betondan beklenilen özellikler.
2 Katkı kullanımında göz önüne alınması gereken hususlar ve önlemler.
3 Katkıların sınıflandırılması
4 Hava sürükleyici katkı malzemeleri.
5 Su azaltıcı katkı malzemeleri.
6 Priz hızlandırıcı ve geciktirici katkı malzemeleri.
7 Puzolanlar ve diğer ince öğütülmüş mineral katkı malzemeleri. Doğal puzolanlar.
8 Uçucu küller, tanımı ve çeşitleri.
9 Uçucu külün betonda kullanımının beton özellikleri üzerindeki etkileri.
10 Silis dumanı, tanımı ve önemi.
11 Silis dumanının betonda kullanımının beton özellikleri üzerindeki etkileri.
12 Öğütülmüş yüksek fırın cürufu, tanımı ve önemi
13 Öğütülmüş cürufun betonda kullanımının beton özellikleri üzerindeki etkileri
14 Diğer katkı malzemeleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kimyasal katkılar ve mineral katkıların sınıflandırlmasını öğrenmek.
2 Hava sürükleyici katkılar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
3 Akışkanlaştırıcılar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
4 Priz yaşlatıcılar ve hızlandırılar ile kullanım alanlarını öğrenmek.
5 Doğal puzolanlar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
6 Yan ürün olan silis dumanı, uçucu kül ve cüruf vb puzolanlar ve kullanım alanlarını öğrenmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Admixture for Concrete, Turhan Y. Erdoğan, Metu Press, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Beton Teknolojisi, Prof. Dr. İlker bekir Topçu, Uğur Ofset AŞ, Eskişehir 2006.

Ders İle İlgili Dosyalar