Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIBBİ DOKÜMANTASYON-IV Birinci Düzey TDS 204 4 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Arşiv ve arşivin işleyişini, tıbbi arşivin önemi ve gerekliliklerini, arşivlerde ayıklama, restorasyon vb. işlemleri öğrenmek ve uygulamak.
Dersin Tanımı Arşivcilik bilgisi, tanımlar, işlev ve türleri, tarihçe, arşiv komitesi, arşiv teşkilat ve fonksiyonları, sınıflama , ayıklama ve imha, koruma ve restorasyon işlemleri, bütçe, mimari yapı ve özellikleri, arşiv malzemesinin korunması, tıp sekreterlerinin hak ve sorumlulukları, hasta ve hasta yakınları,hekim ve hemşirelerle olan ilişkiler, sekreterlik hizmetlerinde etik.

Dersin İçeriği
1 Arşivcilik bilgisi, tanımlar
2 Arşiv işlev ve türleri
3 Dünyada ve Türklerde arşiv ve arşivcilik tarihçesi
4 Arşiv komitesi, arşiv teşkilat ve fonksiyonları,
5 Tıbbi arşiv yöneticisinin ve personelinin görevleri
6 Arşivcilik işlemleri, sınıflama işlemleri
7 Ayıklama ve imha işlemleri
8 Koruma ve restorasyon işlemleri
9 Arşiv bütçesi
10 Hasta dosyaları arşivinin mimari yapı ve özellikleri, Arşiv depoları
11 Arşiv malzemesinin korunması
12 Tıp sekreterlerinin hak ve sorumlulukları
13 Tıbbi sekreterlerin hasta ve hasta yakınları,hekim ve hemşirelerle olan ilişkiler,
14 Tıbbi sekreterlerin eğitim ve örgütlenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arşivcilik bilgisi, arşive ilişkin temel kavramları açıklar
2 Arşivleme yöntemlerini uygular.
3 Koruma ve restorasyon işlemlerini bilir
4 Kurum içi ve dışı belge akışını takip eder.
5 Ayıklama ve imha işlemlerini bilir
6 Belgenin işlem sürecini tanır.
7 Elektronik ortamda belge üretip, dosyalanmasını sağlar.
8 Dosya hizmetlerinin örgütlenmesini açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 7 98
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001) 2.Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002) 3.Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002) 4.Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003 Temel arşivcilik bilgileri ve arşiv mevzuat düzenlemeleri. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Kurumlararası Arşivcilik ve dokümantasyon semineri. (Binark İ. Ankara- 1989)
Yardımcı Kaynaklar 5. Tıp Sekreterliği (Tengilimoğlu D, Köksal A.Ankara-2009).

Ders İle İlgili Dosyalar