Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI İkinci Düzey GK 301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KUDRET ALTUN DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR DOÇ. DR. SEMİH ZEKA DOÇ. DR. GÜRKAN MORALI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze öğretim
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının sosyal sorumluluk duygularını projeler yoluyla geliştirmek
Dersin Tanımı "Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme" (YÖK, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı).

Dersin İçeriği
1 Sorumlu öğretim elemanının, öğretmen adaylarını topluma hizmet uygulamaları dersinin amaçları, işlenişi, değerlendirilmesi vb. (örn. toplumsal görev ve sorumluluklar, proje, proje önerisi hazırlama, proje izleme raporu ve proje sonuç raporu yazma basamakları) vb. konular hakkında bilgilendirmesi
2 Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
3 Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
4 Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
5 Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
6 Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
7 Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
8 Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
9 Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
10 Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
11 Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
12 Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
13 Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
14 Proje Sonuç Raporlarının Teslim edilmesi Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin ve projelerin değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Topluma hizmet uygulamalarının amaçlarını ve önemini açıklayabilir.
2 Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilir.
3 Sorunların çözümüne ilişkin projelerini hazırlar.
4 Topluma hizmet uygulamaları kapsamında çeşitli etkinlikler düzenler.
5 Proje sonuçlarını çeşitli kurumlar ve bireylerle paylaşır.
6 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli etkinliklerde yer alır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 5 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar