Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEER TIP Üçüncü Düzey ELK506 9 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İlk dört yılın bütün derslerini başarmış olmak
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET TUTUŞ, PROF. DR. MUSTAFA KULA, YARD. DOÇ. DR. UMMUHAN ABDULREZZAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. YURDAGÜL KÖSE KURT
Dersin Veriliş Şekli TEORİK-PRATİK
Dersin Amacı Nükleer Tıp’ın temel prensipleri ve klinik nükleer tıp uygulamaları hakkında bilgi verilmesi.
Dersin Tanımı NÜKLEER TIP (ELEKTİF)

Dersin İçeriği
1 Klinik uygulamalarda radyasyondan korunma ve dozimetri
2 Radyoimmünoassayin temel esasları
3 Endokrin sistemde Nükleer Tıp uygulamaları
4 Kemik ve eklem hastalıklarında Nükleer Tıp uygulamaları
5 Böbrek hastalıklarında Nükleer Tıp uygulamaları
6 Kardiyolojide Nükleer Tıp uygulamaları
7 Akciğer hastalıklarında Nükleer Tıp uygulamaları
8 Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda Nükleer Tıp uygulamaları
9 Enfeksiyon görüntülemede Nükleer Tıp uygulamaları
10 Gastrointestinal system hastalıklarında Nükleer Tıp uygulamaları
11 Onkolojide Nükleer Tıp uygulamaları
12 Radyonüklid tedavi
13 -
14 -
15 -
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektromanyetik ve partikuler radyasyan formlarının tanımlanması ile temel nükleer tıp uygulamalarında kullanım prensiplerinin kavranılması.
2 Radyasyonun biyolojik etkileri ve radyasyondan korunma prensiplerinin benimsenmesi
3 İn vitro nükleer tıp nükleer tıp uygulamalarının öğrenilmesi
4 Staj sonunda öğrenciler temel nükleer tıp uygulamalarını açıklayabilecek ve klinik uygulamalarda son raporlar üzerinde değerlendirme yapabilecektir.
5 Öğrenciler radyonüklid tedaviler ve klinik takibinde deneyime sahip olacaklardır.
6 -
7 -
8 -
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nuclear Medicine in Clinical Diagnosis and Treatment. Peter J. Ell and Sanjid Sam Gambhir, eds. 3rd ed., 2 vols. Churchill Livingston; 2004;
Yardımcı Kaynaklar Nuclear Medicine: Principles and Practice. Robert E. Henkin, Davide Bova, Gary L. Dillehay, Stephen M. Karesh, James R. Halama, Robert H. Wagner, A. Michael Zimmer, eds. 2nd ed., Mosby; 2006; Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik uygulamaları, Mustafa Demir, 3. Baskı, İstanbul Üniversitesi, 2011

Ders İle İlgili Dosyalar