Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK EDEBİYATI ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü Düzey TDE 682 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin Tanımı Yüksek lisans ve doktora öğrencilerine tez konuları ile ilgili bilimsel çalışma yaptırma ve bunları topluluk karşısında sunma becerisi kazandıran derstir.

Dersin İçeriği
1 Tez çalışmaları ile alâkalı literatür çalışması nasıl yapılır?
2 Öğrencinin hazırladığı literatür çalışmasının kontrol edilmesi ve tartışılması.
3 Seminer konusu belirlenirken neler esas alınmalıdır?
4 Öğrencilerle seminer konusu belirleme çalışmaları.
5 Öğrencilerin seminer konularının tartışılması.
6 Seminer planının belirlenmesi ve nasıl sunum yapılacağının tespit edilmesi.
7 Seminer sunumu.
8 Vize
9 Seminer sunumu üzerine değerlendirmeler.
10 Seminer sunumu
11 Seminer sunumu üzerine değerlendirmeler.
12 Seminer sunumu
13 Seminer sunumu üzerine değerlendirmeler.
14 Genel değerlendirme.
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci bir konu çalışması için literatür taramasını öğrenir.
2 Öğrenci topluluk karşısında nasıl sunum yapacağını öğrenir.
3 Öğrenci tezi için ön hazırlık yapmış olur.
4 Öğrenci tez çalışmalarına sağlam bir zemin hazırlar.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Rabert Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır.
Yardımcı Kaynaklar Öğrencilerin seminer konuları ile alakalı bütün literatür

Ders İle İlgili Dosyalar