Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOLOJİDE AYGIT KULLANIMI VE ÖLÇME Üçüncü Düzey BİY 526 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EBRU SAATÇİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze/İnteraktif
Dersin Amacı Lisans üstü öğrencilerine tezlerine başlamadan önce laboratuvarlarında ve üniversitemizde kullanılan cihazların çalışma ve deney metodlarının prensiplerini anlama, yorumlama ve uygulama özelliği kazandırmak.
Dersin Tanımı Farklı analitik cihazların çalışma ve metot prensipleri: Spektrofotometrik, kromatografik, görüntüleme, mikroskobi, sekanslama, nanobiyoteknolojik sistemler, gibi. Ayrıca cihazlarda örnek uygulama metotları gösterimi ders içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Spektrofotometre (UV-Vis, Fluorometrik, ELİSA Plate Okuyucu)
2 Kromatogarafi (HPLC)
3 ICP-MS
4 Işık mikroskopları ve Fluoresans mikroskoplar
5 Elektron Mikroskobu
6 Görüntüleme sistemi
7 FTIR
8 NMR
9 Protein sekanslama sistemleri
10 DNA sekanslama sistemleri
11 Nanobiyoteknolojik cihazlar
12 AFM
13 Elektrokimyasal Biyosensörler
14 Elektrokimyasal Biyosensörler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoloji alanında kullanılan farklı cihazların kullanım şekillerini anlamak
2 Biyoloji alanında kullanılan farklı cihazların kullanım prensiplerini anlamak
3 Genel öğretim alanları dışında yeni teknolojik cihazlarla tanışmak
4 Yeni teknolojik cihazların kullanım şekillerini görmek
5 Cihazların pratikte kullanımını yapmak
6 Cihazların pratikte kullanımını yapmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Physical Chemistry, Principles and applications, David Sheehan, 2000
Yardımcı Kaynaklar Analytical Biochemistry, David J Holme, Hazel Pack, 3rd Ed

Ders İle İlgili Dosyalar