Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FERMENTE ET ÜRÜNLERİ İkinci Düzey KVBH 547 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAİM DENİZ AYAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı fermente ürünler, bu ürünlerin üretiminde kullanılan hammaddeler, üretim teknolojileri ve fermente et ürünlerinin üretim teknolojileri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Fermente Et Ürünleri, fermentasyon, fermente et ürünlerinin üretiminde kullanılan kültürler, fermente ürünlerin özellikleri, fermente et ürünleri teknolojileri ile ilgili bilgi veren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Fermantasyonun tanımı ve prensipleri
2 Fermantasyon tipleri (katı faz/daldırma)
3 Fermantasyon üzerinde etkili olan faktörler
4 Fermente et ürünleri ve özellikleri
5 Fermente et ürünlerin besinsel değeri ve güvenirliğinin değerlendirilmesi
6 Fermente et ürünleri teknolojileri
7 Fermente et ürünleri teknolojileri
8 Üretimde kullanılan materyaller
9 Starter kültür kullanımı
10 Paketleme ve muhafaza
11 Fermentasyon aşamasında meydana gelen değişimler
12 Fermente et ürünlerinin mikrobiyolojisi
13 Fermente et ürünlerinin mikrobiyolojisi
14 Fermente et ürünleri üretiminde kullanılan çeşitli katkılar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fermentasyon, prensipleri, tipleri
2 Fermente et ürünleri ve üretim teknolojileri
3 Fermente gıdaların muhafazası
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.
Yardımcı Kaynaklar Internet access

Ders İle İlgili Dosyalar