Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
WITTGENSTEIN VE ANALİTİK FELSEFE Üçüncü Düzey FEL 529 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Wittgenstein?ın düşüncesindeki temel kavramları ve tartışmaları tanıtmak ve Wittgenstein?ın temel eserlerini incelemektir.
Dersin Tanımı Wittgenstein?ın temel metinleri dil felsefesine katkıları bakımından resim kuramı ve oyun kuramı çerçevesinde ele alınır; filozofun etik ve metafiziğe dair düşünceleri değerlendirilir.

Dersin İçeriği
1 Analitik felsefeye genel bir giriş
2 Analitik felsefenin tarihsel kökenleri Wittgenstein?ın temel kavramları ve düşüncesindeki ana yönelimler
3 Analitik felsefenin temel kavramları ve sorunları
4 Wittgenstein ın felsefesine genel bir giriş
5 Tractatus; dil-dünya-düşünce ilişkisi
6 Tractatus Logico-Philosophicus; dil-resim kuramı
7 Söylenen ve söylenemeyen
8 Ara sınav
9 Wittgenstein''ın ikinci dönem felsefesi
10 Philosophical Investigations; dil-oyun kuramı
11 Gottlob Frege: Anlam ve Referans
12 Bertrand Russell:Betimleme kuramı
13 Bertrand Russell:Mantıksal atomculuk
14 Söz edimleri kuramı: Austin
15 Söz edimleri kuramı:Searle
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci, analitik felsefenin kavramlarını ayırt edebilecektir.
2 Analitik felsefenin sorularını ayırt edebilecektir.
3 Analitik felsefenin diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek analitik felsefeyi analiz edebilecektir.
4 Analitik felsefenin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.
5 Wittgenstein''ın felsefesindeki temel kavramların bilgisine sahip olur
6 Wittgenstein felsefesinin günümüz düşüncesine etkilerini yorumlayabilir
7 Wittgenstein?ın temel metinlerini çözümleyebilir, Wittgenstein?ın düşüncelerini eleştirebilir
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J-G. Rossi, Analitik Felsefe (Paradigma Yay.).
Yardımcı Kaynaklar -L. Wittgenstein, Tractatus, (trans. By D.F.Pears-B.F. McGuinness, Routledge, 1975. -L. Wittgestein, Philosophical Investigations, (trans. by G.E.M Anscombe), Blackwell Publishing, 2001. -L. Wittgenstein, The Blue and Brown Boks, Blackwell Publishing, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar