Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYASAL TEPKİME DİNAMİĞİ Birinci Düzey KİM 650 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kimyasal tepkime mekanizmalarının zamana bağlı olarak teorik ve deneysel temeller üzerinde incelenmesi.
Dersin Tanımı Kimyasal tepkime hızlarının değişik şartlara bağlı olarak incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Gazların Kinetik Teorisi
2 Kimyasal Tepkime Hızları
3 Kimyasal Tepkime Teorileri: Çarpışma Teorisi
4 Kimyasal Tepkime Teorileri: Aktiflenmiş Kompleks Teorisi ve Termodinamik Yorumu
5 Taşınma Özellikleri
6 Sıvı Çözeltilerdeki Tepkimeler: Sürtünme, Diffüzyon Kontrolü, Langevin Denklemi
7 Sıvı Çözeltilerdeki Tepkimeler: İyonik Şiddet ve Elektron Transferi
8 Ara Sınav
9 Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Adsorpsiyon ve Desorpsiyon
10 Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Katalizörler
11 Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Yüzey Diffüzyonu
12 Fotokimya
13 Moleküler Tepkime Dinamiği: Moleküler Çarpışmalar ve Moleküler Saçılma
14 Moleküler Tepkime Dinamiği: Potansiyel Enerji Yüzeyleri ve Moleküler Enerji Transferi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kimyasal tepkime teorilerini öğrenme
2 Kimyasal tepkimelerin hızlarını etkileyen faktörleri öğrenme
3 Taşınma özelliklerini öğrenme
4 Sıvı çözeltilerdeki tepkimeleri öğrenme
5 Katı yüzeydeki tepkimeleri öğrenme
6 Moleküler tepkime dinamiğini öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Chemical Kinetics and Reaction Dynamics, Paul L. Houston, Dover Publications (2006)
Yardımcı Kaynaklar 1) Reaction Dynamics, M. Brouard, Oxford University Press (1998). 2) Kimyasal Kinetik, Mehmet Saçak, Gazi Kitabevi (2004). 3) Kimyasal Kinetik, Tevfik Atalay, Nobel Yayın Dağıtım (2006).

Ders İle İlgili Dosyalar