Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRAFİK TASARIM ÇALIŞMALARI Birinci Düzey HİT 219 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bilgisayar laboratuvarında yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin tasarımın temel öğe ve ilkelerini (çizgi, biçim, renk, tipografi, hiyerarşi, denge, boşluk vb.) bilinçli ve tutarlı biçimde kullanmalarını sağlamayı amaçlar.
Dersin Tanımı Grafik Tasarım; tasarımın dili (öğeler/ilkeler), renk kuramı, tipografi ve sayfa düzeni gibi kuramsal bileşenlerle, vektör/raster ayrımı ve üretim süreçlerini kapsayan uygulamalı bir derstir. RGB–CMYK, PPI–DPI, dosya formatları ve çıktı hazırlama (web/baskı) gibi teknik standartların yanı sıra, Illustrator’da temel–ileri araç kullanımı, maskeleme, pathfinder/shape builder, pattern ve renk paleti oluşturma gibi işlemler uygulamalı olarak ele alınır.

Dersin İçeriği
1 Grafik Tasarımın Temelleri
2 Grafik Tasarımın Öğeleri
3 Raster ve Vektör Görseller
4 Grafik Tasarımın Prensipleri
5 Renkler ve Renk Teorisi
6 Illustrator Arayüzüne Giriş
7 Illustrator Araçları ve Kısayoları - I
8 Illustrator Araçları ve Kısayoları - II
9 Vize Sınavı
10 Illustrator''da Transform ve Pathfinder Komutları
11 Illustrator''da Dışa Aktarma Seçenekleri ve Baskıya Hazırlık
12 Illustrator''''da Paneller ve Renk Örnekleri
13 Photoshop Arayüzüne Giriş
14 Photoshop''''ta Giydirme Yapma
15 Tasarım Uygulaması
16 Final Sınavına Hazırlık
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Grafik tasarım öğelerini temel düzeyde öğrenir.
2 Grafik tasarım prensiplerine hakim olur.
3 Raster ve vektör görsellerin ayrımını yapabilir ve kullanım alanlarını belirleyebilir.
4 Vektörel çizim programlarını temel düzeyde kullanma becerisine sahip olur.
5 Vektörel çizim programlarıyla afiş, broşür, kartvizit, logo vb. grafik ürünleri tasarlayabilir.
6 Grafik tasarımı süreçlerinde kullanılan farklı dosya formatlarını öğrenir.
7 Illustrator veya benzeri vektörel çizim programlarıyla oluşturulan bir tasarımı farklı kullanım alanlarına uygun şekilde farklı formatlarda kaydedebilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar