Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HOMEOSTAZİS İkinci Düzey VBK 640 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EBRU ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik Ders, genel sunumlar
Dersin Amacı Öğrencilere homeostazis hakkında temel bilgi vermek
Dersin Tanımı Bu derste homeostazis anlatılmaktadır

Dersin İçeriği
1 Homeostazis
2 Hücredışı sıvıdaki maddelerin kaynağı
3 Metabolizma artıklarının uzaklaştırılması
4 Vücut fonksiyonlarının düzenlenmesi
5 Vücut fonksiyonlarının düzenlenmesi
6 Negatif geri bildirim mekanizması
7 Pozitif geri bildirim mekanizması
8 Vücudun kontrol sistemleri
9 Vücudun kontrol sistemleri
10 Vücudun kontrol sistemleri
11 Vücudun kontrol sistemleri
12 Vücudun otomatik işleyişi
13 Vücudun otomatik işleyişi
14 Vücudun otomatik işleyişi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Vücudun otomatik işleyişini anlayabilme
2 Vücudun kontrol sistemlerini anlayabilme
3 Pozitif ve negatif geri bildirimi anlayabilme
4 vücut fonksiyonlarının düzenlenmesini anlayabilme
5 Metabolizma artıklarının uzaklaştırılmasını anlayabilme
6 Hücre dışı sıvıdaki maddelerin kaynağını anlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yaşamda ve Hekimlikte Fizyoloji, Prof.Dr. Ahmet NOYAN
Yardımcı Kaynaklar Dukes Veteriner Fizyoloji, W.O.REECE

Ders İle İlgili Dosyalar