Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜHENDİSLER İÇİN İLERİ LİNEER CEBİR İkinci Düzey EEM 542 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Dersin Veriliş Şekli Tahtada
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin temel matris cebiri ve ve vektör uzaylarına ilişkin konuları öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Matris Cebiri, Lineer Denklem Sistemlerinin çözümü, Matrislerin Tersleri. Vektör Uzayları, Lineer bağımlılık ,Lineer Bağımsızlık, Lineer Dönüşümler, Matrisler ve Lineer Dönüşümler, Determinantlar, İç Çarpım Uzayları.

Dersin İçeriği
1 Matris Cebiri
2 Elemanter Matris İşlemleri
3 Lineer Denklem Sistemleri ve Çözümleri
4 Lineer Denklem Sistemleri ve Çözümleri
5 Alt vektör Uzayları ve bazlar
6 Alt vektör Uzayları ve bazlar
7 Vektör Uzayları
8 Lineer Dönüşümler
9 Lineer bağımlılık ve lineer bağımsızlık
10 Matris normları
11 Determinantlar
12 Determinantlar
13 İç Çarpım Uzayları
14 İç Çarpım Uzayları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matris ile ilgili temel bilgiler
2 Matris işlemleri
3 Determinantlar
4 Denklem sistemleri
5 Vektör uzayları
6 İç çarpım Uzayları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ricardo, Henry (2010), A Modern Introduction To Linear Algebra, CRC Press
Yardımcı Kaynaklar Strang, Gilbert (July 19, 2005), Linear Algebra and Its Applications, Brooks Cole Shafarevich, I. R.; A. O. Remizov (2012), Linear Algebra and Geometry, Springer. Steven Roman (2005), Advanced Linear Algebra, Springer.

Ders İle İlgili Dosyalar