Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK Üçüncü Düzey TBD 107 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mühendislik bilimleri için matematik vazgeçilmez bir araçtır. Bu dersin amacı öğrencilere analitik düşünme yeteneğinin kazandırmak, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral gibi temel matematik konularını uygulamaları ile birlikte öğretmektir.
Dersin Tanımı Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Fonksiyon ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar
2 Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonlar
3 Üstel ve logaritmik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar ve tersleri
4 Fonksiyonların gösterimi (grafik çizimi)
5 Limit kavramı ve özellikleri
6 Süreklilik kavramı ve özellikleri
7 Türev kavramı ve türev hesapları
8 ARA SINAV
9 Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi
10 Üstel ve logaritmik Fonksiyonların Türevi
11 Hiperbolik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonların Türevleri
12 Türevin geometrik ve fiziksel anlamı
13 Türevin mühendislik uygulamaları
14 Belirsiz integral kavramı ve uygulamaları
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik problemlerini tanımlama becerisi
2 Mühendislik problemlerini formüle etme becerisi
3 Mühendislik problemlerini çözme becerisi
4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilme
6 Limit kavramını anlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı Yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Mustafa Balcı, Çözümlü Genel Matematik Problemleri, Cilt I. Murray R.Spiegel, İleri Matematik (Schaum’s outlines), Mc Graw Hill,1997.

Ders İle İlgili Dosyalar