Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI İkinci Düzey HEM 515 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN, DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN, DOÇ. DR. SEVİL GÜLER, DOÇ. DR.ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Uygulama
Dersin Amacı Klinik uygulamada hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve klinik eğitici öğretimini sağlamak
Dersin Tanımı Bu derste öğrencilerin İç hastalıkları I ve II derslerinde kazandıkları bilgileri uygulamada kullanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği
1 Öğrencilerin Kardiyoloji I ve II kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
2 Öğrencilerin Nefroloji I ve II kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
3 Öğrencilerin Medikal Onkoloji kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
4 Öğrencilerin Hematoloji kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
5 Öğrencilerin Ayaktan Tedavi Kemoterapi Ünitesinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
6 Öğrencilerin Kemik İliği Nakli ve Kök Hücre tedavi Merkezinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
7 Öğrencilerin Endokrinoloji kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
8 Öğrencilerin Gastroenteroloji Kliniklerinde kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
9 Öğrencilerin Nöroloji Servisi ve Ara Yoğun bakım ünitelerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
10 Öğrencilerin Dahiliye I ve II Yoğun Bakım Ünitelerinde uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
2 Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
3 Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
4 Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
5 Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
6 Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 8 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar