Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DÖKÜM TEKNİĞİ Birinci Düzey MM 312 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BAKİ KARAMIŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdullah GÖÇER
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste döküm teknolojisi ve uygulamaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Döküm yöntemlerinin uygulanması.

Dersin İçeriği
1 Dökümde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2 Metallerin katılaşması
3 Döküm prosesleri: Sürekli döküm, Kum kalıba döküm; Kabuk kalıba döküm
4 Döküm prosesleri: Sürekli döküm, Kum kalıba döküm; Kabuk kalıba döküm
5 Metal kalıba döküm; Savurma döküm, Alçı kalıba döküm
6 Metal kalıba döküm, Savurma döküm, Alçı kalıba döküm
7 Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
8 Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
9 Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
10 Fırınlar, Döküm parçalarının temizlenmesi
11 Döküme uygun parça dizaynı
12 İngot dökümü
13 İngot dökümü
14 Döküm hataları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Döküm tekniğinin geleneksel ve özel yöntemlerinin uygulama prensiplerini ve uygulama alanlarını öğrenmek
2 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistem yada parçanın döküm sürecini tasarlama becerisi
3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4 Döküm hatalarının öğrenilmesi
5 Kostrüksiyon şekline göre uygun döküm yönteminin belirlenebilmesi
6 Döküm şekline göre döküm kalıbının tasarlanabilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 1 12
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar