Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUM BESLENMESİ Üçüncü Düzey BDY 521 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Müge Yılmaz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bireyin ve toplumun beslenme durumunun değerlendirilmesi, beslenme bozukluğu hastalıklarının epidemiyolijisinin ve toplumsal düzeyde bu sorunlara yönelik besin ve beslenme politikalarının öğrenilmesi.
Dersin Tanımı Toplumun beslenme durumunun değerlendirilmesi ve beslenme bozukluğu hastalıkların epidemiyolojisi

Dersin İçeriği
1 Toplum beslenmesinin önemi ve toplumdaki beslenme sorunlarının nedenleri
2 Toplum ve bireyin beslenme durumunun değerlendirilmesi (diyetin-besin tüketiminin değerlendirilmesi)
3 Beslenme durumunun değerlendirilmesi (Klinik bulgular)
4 Beslenme durumunun değerlendirilmesi (Antropometrik ölçümler)
5 Enerji dengesi ve fiziksel aktivite düzeyinin değerlendirilmesi
6 Temel epidemiyolji (Araştırma türleri ve araştırma planı)
7 Beslenme rehberleri/ Türkiye Beslenme Rehberi
8 Ara sınav
9 Beslenme yetersizliği sorunları (Protein enerji malnütrisyonu)
10 Beslenme yetersizliği sorunları (İyot yetersizliği hastalıkları)
11 Beslenme yetersizliği sorunları (Beslenme anemileri)
12 Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolü (Obezite, kardiyovasküler hastalıklar)
13 Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolü (Kanserler, diyabet)
14 Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolü (Osteoporoz ve diş çürükleri)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplum beslenmesinin önemi ve toplumdaki beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilir.
2 Toplum ve bireyin beslenme durumunun değerlendirme yönetmelerini öğrenir ve uygular.
3 Enerji dengesinin bileşenlerini öğrenir ve saptar.
4 Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirebilir.
5 Araştırma türlerini ve planlama aşamalarını öğrenir.
6 Beslenme yetersizliği sorunlarını kavrar.
7 Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolünün önemini kavrar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6 Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
7 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10 Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 6 24
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science
Yardımcı Kaynaklar Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science

Ders İle İlgili Dosyalar