Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METABOLİK ENERJİ METABOLİZMASI-I Üçüncü Düzey VGB 515 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM GÜLTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Glukoz ve yağ asitlerinin depo edilme yolları ile glikojen ve trigliserit kaynaklarından enerji elde edilmesinin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Metabolik olaylar sonucu elde edilen enerji kaynaklarının öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Metabolizmaya genel bakış
2 Karbohidratların sindirim ve emilimi
3 Lipidlerin sindirim ve emilimi
4 Biyoenerjetikler
5 Glikoliz ve hekzosların glikolize girişi
6 Glukoneogenez
7 Glikojen metabolizması
8 Ara sınav
9 Piruvat dehidrogenaz kompleksi
10 Sitrik asit döngüsü
11 Yağ asitlerinin, trigliseritlerin sentezi ve yıkımı
12 Biyolojik oksidasyon
13 Solunum zinciri ve oksidatif fosforilasyon
14 Açlık ve tokluk durumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, karbonhidrat sindirimini ve emilimini bilir.
2 Öğrenci, lipid sindirimini ve emilimini bilir.
3 Öğrenci, metabolizmadaki enerji üretim yolaklarını bilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000 Champe P.C., R.A. Ası T. Tablolarla Biyokimya. cilt II. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Harvey, Lippincott’s Illustrated Reviews Serisinden: Biyokimya. (Çeviri: Prof Dr. Tokullugil A., Uzm. Dr. M. Dirican, Uzm. Dr. E. Ulukaya ) 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 1997. Berg J. M., J. L. Tymoczko, Biochemistry. Fifth Ed. Freeman and Company, New York, 2002. Kalaycıoğlu L., B. Serpek, M. Nizamlıoğlu, N. Başpınar, A.M. Tiftik. Biyokimya. 2. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar