Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Birinci Düzey SEC201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESRA ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. SELÇUK SİVRİTEPE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sınıf içi ders anlatımı, soru cevap
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler genel sağlıkla ve kendi alanlarıyla ilgili daha çok tıbbi terimler öğrenmek ve bu konularda anlatılanları anlayabilme, sözel iletişim kurabilmelerine daha çok yardımcı olmak amaçlanmaktadır
Dersin Tanımı Bir bilim dalında öğrenme ve uygulama başarısının başlangıç noktası o bilim dalına ait ''''''''dilin'''''''' öğrenmesiyle sağlanır. Böylece bu yolla hızlı gelişmeler sağlanır, tıp biliminin anlaşılma kolaylığı elde edilir.

Dersin İçeriği
1 Parts of the body ( enternal- external organs) there is.. there are.......
2 Medical specialists ( have got, has got pain in...)
3 Possesive adjectives and hronouns, countable and uncountable nouns
4 Diabetes (the rich...) adjecties and advebs
5 Medical supplies and tools
6 Quantifiers (most of, many of, neither of..) percentages
7 prepositions and reflexives
8 VISA
9 Digestion ( present Tense)
10 Future Tensi with will. be going to
11 Luis Pasteur ( Simle Past and Past continuous tense) pasteurisation
12 Present and Past perfec tenses
13 Hemophilia
14 Healthy food ( How big.... What size...)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler İlgili alandaki sözcükleri kullanmayı, tıbbi terminolojiyi,
2 Alanlarıyla ilgili literatürü daha iyi takip edebileceklerdir,
3 Öncelikle öğrencilerin kendi alanlarındaki terimleri bilmeleri işlerini daha kolay ve verimli yapmaları sağlayacaktır,
4 Başka alanlarda anlatılanları daha kolay daha iyi anlamaları sağlanacaktır
5 Gerektiğinde kendileri daha iyi anlatacaklardır,
6 İlgili sağlık alanındaki derslerin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacaktır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 6 6
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Claire L. KILINÇ, Vocationl Medical English, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık ANKARA 2008
Yardımcı Kaynaklar Thomson,A.J.& Martinet,A.V. A Practical English Grammar. .Oxford University Pres.1995 Turçin,Mehmet.Tıbbi İngilizce.Nobel Tıb Kitabevleri.1994

Ders İle İlgili Dosyalar