|
1 |
Tanışma, Derse giriş
|
|
2 |
Ölçme değerlendirme nedir?
Ölçme türleri ve hataları, ölçekler ve özellikleri, değerlendirme türleri, karar verme süreçleri
|
|
3 |
Geleneksel Ölçme Araçları
Açık uçlu soruları geliştirme basamakları (Literatür taraması)
|
|
4 |
Bloom ve Haladyna Taksonomisi
Belirtke Tablosu oluşturma
Açık uçlu soruların (klasik/yazılı) özellikleri, puanlanması (Rubrik)
|
|
5 |
Geleneksel Ölçme Araçları
Kapalı uçlu soruların (çoktan seçmeli sorular) özellikleri ve puanlanması
|
|
6 |
Geleneksel Ölçme Araçları
Kapalı uçlu soruların (Boşluk doldurma, doğru yanlış ve eşleştirme) özellikleri
|
|
7 |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
|
8 |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
|
9 |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
|
10 |
Geçerlik (Kapsam, Ölçüt ve Yapı)
• Güvenirlik (Cronbach Alpha)
• Geçerlik ve güvenirliği artırma yolları
|
|
11 |
İndeksler
• Madde güçlük indeksi
• Madde ayırt edicilik indeksi
|
|
12 |
Alternatif ölçme araçları
(Portfolyo, Kavram Haritası, Kavram karikatürleri, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Vee-Diyagramı, Zihin Haritası)
• Avantajları,
• Sınırlılıkları ve
• Puanlama
|
|
13 |
Alternatif ölçme araçları
(Yapılandırılmış Grid, Gözlem, Görüşme, Proje, Sunumlar)
• Avantajları,
• Sınırlılıkları ve
• Puanlama
Alternatif ölçme araçlarından gözlem ve proje için bütüncül ve analitik derecelendirme ölçekleri oluşturma ve üzerinde tartışma
|
|
14 |
Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
|
|
15 |
Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
|
|
16 |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|