Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOMEDİKAL POTANSİYELLERİN TEMELLERİ Üçüncü Düzey BFZ 608 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere Biyomedikal Potansiyeller hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ders, doktora döneminde her yarıyılda açılan ve tüm öğrencilerin alabileceği, haftada 3 saatlik zorunlu bir derstir.

Dersin İçeriği
1 İletken ve homojen bir ortamdaki bir akım kaynağının, kendisinden belirli bir uzaklıkta yarattığı elektriksel potansiyel
2 İletken ve homojen bir ortamdaki bir akım kaynağının, kendisinden belirli bir uzaklıkta yarattığı elektriksel potansiyel
3 Bir akım dipolünden belirli bir uzaklıktaki elektriksel potansiyel
4 Bir akım dipolünden belirli bir uzaklıktaki elektriksel potansiyel
5 Uyarılmış bir hücredeki transmembran akımlar nedeniyle, ektraselüler ortamda meydana gelen elektrik potansiyel alanı
6 Uyarılmış bir hücredeki transmembran akımlar nedeniyle, ektraselüler ortamda meydana gelen elektrik potansiyel alanı
7 Ara sınav
8 Bu alana bağlı olarak uzaktaki bir elektrotta oluşan potansiyel; bir sinir lifi boyunca kayan aksiyon potansiyelleri nedeniyle hacımsal iletken içinde oluşan potansiyel; birimler-arası senkronizasyonun ve hücrelerin histoanatomik düzeninin,
9 Bu alana bağlı olarak uzaktaki bir elektrotta oluşan potansiyel; bir sinir lifi boyunca kayan aksiyon potansiyelleri nedeniyle hacımsal iletken içinde oluşan potansiyel; birimler-arası senkronizasyonun ve hücrelerin histoanatomik düzeninin,
10 Beynin spontane ve uyarılmış elektriksel aktivitesi; EEG ve uyarılmış potansiyellerin skalp üzerindeki dağılımını belirlemek için yöntemler (beyin haritaları); skalp tomografisinden yararlanılarak, belirli bir aktiviteye ait dipol kaynağının saptanması; belirli psikolojik ve motor fonksiyonlara bağlı olarak meydana gelen EEG değişiklikleri
11 Beynin spontane ve uyarılmış elektriksel aktivitesi; EEG ve uyarılmış potansiyellerin skalp üzerindeki dağılımını belirlemek için yöntemler (beyin haritaları); skalp tomografisinden yararlanılarak, belirli bir aktiviteye ait dipol kaynağının saptanması; belirli psikolojik ve motor fonksiyonlara bağlı olarak meydana gelen EEG değişiklikleri
12 İşitsel, görsel ve taktil stimuluslar ile uyarılan değişik latanslı duyusal potansiyeller; değişik beyin hallerine bağlı olarak bu duyusal yanıtlarda oluşan farklılıklar; belirli psikolojik durumlarda ya da değişik uyarım-görev paradigmaları ile kaydedilen “olaya ilişkin potansiyeller (ERP).
13 İşitsel, görsel ve taktil stimuluslar ile uyarılan değişik latanslı duyusal potansiyeller; değişik beyin hallerine bağlı olarak bu duyusal yanıtlarda oluşan farklılıklar; belirli psikolojik durumlarda ya da değişik uyarım-görev paradigmaları ile kaydedilen “olaya ilişkin potansiyeller (ERP).
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler iletken ve homojen bir ortamdaki bir akım kaynağının, kendisinden belirli bir uzaklıkta yarattığı elektriksel potansiyel hakkında beceri kazanacaklar
2 Öğrenciler bir akım dipolünden belirli bir uzaklıktaki elektriksel potansiyel hakkında beceri kazanacaklar
3 Öğrenciler uyarılmış bir hücredeki transmembran akımlar nedeniyle, ektraselüler ortamda meydana gelen elektrik potansiyel alan hakkında beceri kazanacaklar
4 Öğrenciler bu alana bağlı olarak uzaktaki bir elektrotta oluşan potansiyel; bir sinir lifi boyunca kayan aksiyon potansiyelleri nedeniyle hacımsal iletken içinde oluşan potansiyel; birimler-arası senkronizasyonun ve hücrelerin histoanatomik düzeni hakkında beceri kazanacaklar
5 Öğrenciler beynin spontane ve uyarılmış elektriksel aktivitesi; EEG ve uyarılmış potansiyellerin skalp üzerindeki dağılımını belirlemek için yöntemler (beyin haritaları); skalp tomografisinden yararlanılarak, belirli bir aktiviteye ait dipol kaynağının saptanması; belirli psikolojik ve motor fonksiyonlara bağlı olarak meydana gelen EEG değişiklikleri hakkında beceri kazanacaklar
6 Öğrenciler işitsel, görsel ve taktil stimuluslar ile uyarılan değişik latanslı duyusal potansiyeller; değişik beyin hallerine bağlı olarak bu duyusal yanıtlarda oluşan farklılıklar; belirli psikolojik durumlarda ya da değişik uyarım-görev paradigmaları ile kaydedilen “olaya ilişkin potansiyeller (ERP). hakkında beceri kazanacaklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 56 3 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) BİYOMEDİKAL FİZİĞİN TEMELLERİ, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 3, Kardeşler Matbaası Mustafa İçer Yenidoğan Mah. Matbaacılar Sitesi 7. Blok No: 76 569 sayfa, ISBN 978-605-61221-3-2 Kayseri 2010 2. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) BiYOFiZiK, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 3, Akın Matbaacılık ve Ofset Tesisleri, 341 sayfa, ISBN: 975 - 95945 - 0 - 1, Kayseri. 1996, 3. CANER Yusuf ( Prof. Dr. ) ELEKTRiK VE ELEKTRODiNAMiK, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 2, Erciyes Üniversites Tıp Fakültesi Matbaası, 170 sayfa. , ISBN: 975 - 7598 - 97 - 6, Kayseri. 1995, 4. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) FiZiK-I, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 1, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, 191 sayfa, ISBN: 975 - 7598 - 68 - 2, Kayseri. 1993, 1998 3. baskı Kayseri. 5. diğerleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar