Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ İNGİLİZ TİYATROSU İkinci Düzey ELIT 560 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Düz anlatım, öğrenci sunumarı, seminer
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin a)doğayı anlama, takdir etme ve dil kullanım becerilerini yükseltmesine yardım etmeyi b)tarihsel, kültürel, ruhsal ve kişisel tiyatro bilinçlerini arttırmayı c)Dramatic metinlerin okunması ve düşünülmesiyle gelen hayat boyu bir öğrenme şansını takdir etmelerini sağlamayı amaçlar.
Dersin Tanımı Çağdaş tiyatronun gelişimi,genel olarak, "realism"in hala durduğu baskın noktaya yükselmesi ve diğer oyun yazarlarının bu baskınlığa "theatricalism" and "absurdism" alanlarına yönelerek karşı gelmesi olarak algılanabilir. Bu aile kavgasının sonucu ise çok çeşitli ve yaratıcı modern tiyatro oldu.

Dersin İçeriği
1 1- Some features of ‘modern drama’: Mimesis or Diegesis?: New Dramatic forms
2 2- Language in ‘modern’ drama: Strindberg’s “Introduction” to Miss Julie
3 3- Bourgeois Tragedy: Henrik Ibsen, The Wild Duck
4 4- Naturalist drama: Chekhov, The Three Sisters
5 5- Class and gender: Strindberg, Miss Julie
6 6- Drama of ideas (Ibsen revisited): Shaw, Candida
7 7- Expressionist Theatre and Drama: O’Neill, The Hairy Ape
8 8- Epic/Narrative Drama: Brecht, The Life of Galileo
9 9- The Absurd Theatre: Beckett, Waiting for Godot
10 10- 1968 ‘events’ and British Drama: Brenton, Bloody Poetry
11 11- Language, Nationalism and Globalism: Brian Friel, Translations
12 12- Black American Theatre: Lorene Hansberry, A Raisin in the Sun
13 13- Post-colonial Drama: Soyinka, The Lion and the Jewel
14 14- Feminist theatre and Queer Theory: Churchill and Pam Gems, Top Girls and Dead Fish
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin doğayı anlama,takdir etme ve dil kullanma becerilerinin artmasına yardımcı olmak
2 Öğrencilerin tarihi, kültürel,ruhsal ve kişisel drama bilinçlerinin arttırılmasına yardım etmek
3 Öğrencilerin drama metinlerini okuyarak ve düşünerek geliştirdiği hayat boyu öğrenme şansını takdir etmelerine yardımcı olmak.
4 Öğrencileri çağdaş tiyatro akımlarındaki çeşitli eğilimlere aşina etmek
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 10 150
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 30
Kısa sınav 0 20
Ödev 0 30
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yukarda verilen metinler
Yardımcı Kaynaklar Abbotson, Susan C. W. (2003). Thematic Guide to Modern Drama. Westport, CT: Greenwood. Allen, Carol D. (2005). Peculiar Passages: Black Women Playwrights, 1875 to 2000. NY: Peter Lang. Bigsby, C.W.E. Modern American Drama 1945-1990. Cambridge: Cambridge UP, 1992. Bigsby, Christopher. Contemporary American Playwrights. Cambridge: Cambridge UP, 1999. Bordman, Gerald. The Oxford Companion to Contemporary American Theatre. New York: Oxford UP, 1992. Bower, Martha G. (2003). 'Color Struck' under the Gaze: Ethnicity and the Pathology of Being in the Plays of Johnson, Hurston, Childress, Hansberry, and Kennedy. Westport, CT: Praeger. Chansky, Dorothy. (2004). Composing Ourselves: The Little Theatre Movement and the American Audience. Carbondale Illinois: Southern Illinois University Press. Cook, R. M. Greek Art, London: Penguin, 1972. Eldridge, John, Jenny Kitzinger and Kevin Williams. (1997). The Mass Media and Power in Modern Britain. Oxford: Oxford University Press. Fischer-Lichte, Erika. (2002). History of European Drama and Theatre. Trans. Jo Riley. London: Routledge. Freud, Sigmund. (1976). Jokes and Their Relation to the Unconscious. Trans. and ed. James Strachey. Middlesex: Penguin Books. Gilbert, Helen & Joanne Tompkins. (1996), Post-Colonial Drama, Theory, Practice, Politics, London/New York, Routledge. Perfetti, Lisa R. (1995). “Taking Laughter Seriously.” In Bakhtin and Medieval Voices. Ed. Thomas J. Farrell. Gainesville: University Press of Florida. 38-60 Shimakawa, Karen. (2002). National Abjection: The Asian American Body Onstage. Durham: Duke UP. Smith, Marisa. ed. (2001). Women playwrights: the best plays of 1999. Hanover, NH: Smith and Kraus. Styan, J.L. Modern Drama in Theory and Practice (Vol.I-III) . Cambridge: Cambridge UP, 1981. Turner, Victor. (1982). From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York: PAJ Publications.

Ders İle İlgili Dosyalar