Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON İkinci Düzey BSB 611 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir.
Dersin Tanımı Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belirlenmesidir.

Dersin İçeriği
1 İşletmeye Ait Genel Kavramlar (Tanışma, Dersi Tanıtma, Dersin Gerekliliğini, Önemini, Beklentilerini Anlatma).
2 Spor İşletmelerinin Tarihçesi, Tanımları.
3 Genel Olarak İşletmenin Temel Bilgilerinden Hareket Ederek, Spor İşletme Bilgileri üzerinde yapılan çalışmalar.
4 Spor İşletmelerinin Çeşitleri Ve Özellikleri.
5 Spor İşletmelerinin Kuruluş Nedenleri Ve İşletme Çeşitleri.
6 Spor İşletmelerinin Amaçları.
7 Spor İşletmelerinde İnsan Unsuru.
8 Spor İşletmelerinin Konuları Ve İlgili Bilim Dalları.
9 Spor İşletmelerinin Temel(Esas) Fonksiyonları.
10 Spor İşletmelerinin Yardımcı Fonksiyonları.
11 Spor İşletmelerinin İlkeleri ( Rasyonalite=Akılcılık=Ekonomiklik).
12 Spor İşletmelerinin İlkeleri (Prodüktivite).
13 Spor İşletmelerinin İlkeleri (Rentebilite).
14 Spor İşletmeleri İle Toplum İlişkileri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spor işletmelerinin tanımlarını bilir, amacını,tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapabilir.;
2 Spor işletmeleri ile ilgili kavramları anlar ve diğer bilim dalları ile ilişkilendir.;
3 Spor tesis ve işletmelerinin özelliklerine ait gerekli bilgileri taşır.;
4 Spor işletmeciliği mesleği ve müteşebbis ruhlu olma bilgilerini kazanır.;
5 İyi bir spor işletmesinde olması gereken özellikleri öğrenir.;
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 4 40
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özalp, İ., Koparal, C., & Berberoğlu, G. (1996). Yönetim ve organizasyon. TC Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakiltesi. Sporda Yönetim Ve Organizasyon - Mehmet Cankalp
Yardımcı Kaynaklar EROĞLU, E., & ERSOY, A. (2020). Spor Yönetiminde Örgüt Kültürü ve Karar Verme. Akademisyen Kitabevi.

Ders İle İlgili Dosyalar