Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
20. YY İBRANİ EDEBİYATİ İkinci Düzey İBR 313 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE-İBRANİCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğrencilerin 20. Y.Y. İbrani edebiyatı ve yazarları hakkında bilgi edinmesi
Dersin Tanımı 20. Y.Y. İbrani edebiyatı ve yazarları hakkında bilgi

Dersin İçeriği
1 Modern İbrani edebiyatı hakkında genel bilgi
2 Modern İbrani Edebiyatının yazarları ve yazdıkları güncel konular
3 Mendele Moher Sfarim`in hayat ve yazarlılığı
4 Mendele Moher Sfarim`in eserlerinin incelenmesi
5 Yosef Hayim Brenner`in hayat ve yazarlılığı
6 Micha Yosef Berdiçevsky`nin hayat ve yazarlılığı, eserleri
7 Haym Nahman Bialik`in hayat ve yazarlılığı
8 Haym Nahman Bialik`in şiirlerinin incelenmesi
9 Vize Sınavı
10 Natan Alterman`ın hayat ve yazarlılığı
11 Natan Alterman`ın eserlerinin incelenmesi
12 Haym Guri`nin hayat ve yazarlılığı
13 Haym Guri`nin şiirlerinin incelenmesi
14 Lea Goldberg`in hayat ve yazarlılığı
15 Lea Goldberg`in şiirlerinin ve eserlerinin konuları
16 David Fogel`in hayat ve yazarlılığı, eserlerinin incelenmesi
17 Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 dönemin edebiyatı, kültürü ve tarihini tanımak
2 bu dönemin yazarlarını tanımak
3 bu dönemin düşünce dünyasını tanımak
4 bu dönemin edebiyat türlerini tanımak
5 Bu dönemin edebiyatının ana akımlarını öğreniyorlar
6 Edebiyatla ilgili araştırma yapmayı öğreniyorlar
7 İbrani Edebiyatında yaygın olan konular hakkında bilgi ediniyorlar
8 İbrani edebiyatında mevcut olan dil ve üslupları öğreniyorlar
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı "19-2O TH CENTURY HEBREW LITERATURE"
Yardımcı Kaynaklar "19-2O TH CENTURY HEBREW LITERATURE"

Ders İle İlgili Dosyalar