Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÖRODEJENERATİF HASTALIKLAR VE EPİLEPSİ İkinci Düzey BİY 544 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tercihen Nörobiyoloji/Nörofizyoloji dersi almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı * Nörodejeneratif hastalıkların ana sınıflandırmalarının sunumunu ve klinik seyrini tanımlamak * Patolojik bozukluğun hastalığa özgü nöroanatomik bölgelerini tanımlamak, * Ortak ve hastalığa özgü patolojik süreçlerle ilgili önerilen hipotezleri tartışmak nöron ölümünün değişken biyokimyasal ve moleküler basamaklarını açıklamak, * Yönetimde terapötik müdahaleye yönelik geçmiş, mevcut ve gelecekteki stratejileri tartışmak, * Nörodejeneratif hastalıkların önlenmesi ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olmak, * Mevcut ve geleceğe yön veren kapsayıcı soruları ve tartışmaları belirlemek bu alanda araştırma yapmak.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilere çok çeşitli nörodejeneratif hastalıklar ve hastalık süreçlerinin klinik özellikleri ve patogenezine ilişkin anlayışımızdaki ilerlemeleri tanıyacaktır. Öğrenciler, bu hastalıklarda görülen nöronal fonksiyon bozukluğuna ve ölüme yol açan hücre ölümü yollarındaki adımları ve önerilen patolojik süreçlere ilişkin orijinal araştırma makalelerini analiz edeceklerdir.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Genel Bakış, Tarihsel Perspektif
2 Nörodejeneratif hastalıklar, tanım ve giriş
3 Alzheimer ve patolojileri
4 Alzheimer ve patolojileri
5 ALS ve patolojileri
6 Huntington ve patolojileri
7 Parkinson ve patolojileri
8 Parkinson ve patolojileri
9 SMA patolojileri
10 Epilepsiye Giriş
11 Epilepsi ve Patolojileri
12 Epileptik Mekanizmalar
13 Epilepsi ve ECoG
14 Antiepileptik İlaçlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nörodejeneratif hastalığı tanımlar.
2 Nörodejeneratif hastalık çeşitlerini bilir.
3 Alzheimer ve patolojilerini bilir.
4 Parkinsonu ve patolojilerini bilir.
5 ALS ve patolojilerini bilir.
6 SMA, Huntingtonu ve patolojilerini bilir.
7 Epilepsi ve patolojilerini bilir.
8 ECoG hakkında bilgi sahibi olur.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 4 28
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meyer J.S., QUENZER L.F.,Psycopharmacology, Drugs, the Brain, and Behavior. Sinauer Associates, USA, 2005.
Yardımcı Kaynaklar Guyton, AC., Hall JE., 2007. Tıbbi Fizyoloji. 11. basım (Guyton Textbook of Medical Physiology. Türkçe Çevirisi) Nobel Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar