Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSANSIZ HAVA ARAÇLARI Birinci Düzey UEES 306 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ONAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli sözlü, sunum, görsel ve video destekli
Dersin Amacı öğrencilerin insansız havaaraçları hakkında gerekli teknik ve etik bilgilerine sahip olmasının sağlanması
Dersin Tanımı insansız hava araçları genel ve özel bilgi ve becerilerinin kazandırılmasını sağlar

Dersin İçeriği
1 İnsansız Hava Aracı (İHA) Sistemi genel bilgier
2 İHA tarihsel Gelişim Süreci
3 İHA Malzeme Seçimi
4 İHA donanım alt yapısı ve mimarisi
5 Uçak İlk Ağırlık Tahminleri ve İlk Boyutlandırma
6 Kritik Performans Parametrelerinin Tahmini
7 Kanat Yüklemesi, Ağırlık/İtki Oranı
8 Konfigürasyon Planı
9 Ara Sınav
10 Gövde ve Kuyruk Konfigürasyonları Seçimi
11 İniş Takımları ve Pervane Konfigürasyonları Seçimi
12 Performans Analizi
13 Uçuş Kararlılığı, Boyuna ve Yatay Kararlılık
14 otopilot sistemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsansız Hava Aracı (İHA) Sistemi genel bilgierin edinilmesi
2 İHA tarihsel Gelişim Sürecinin öğrenilmesi
3 İHA Malzeme Seçimi yapımasının öğrenilmesi
4 İHA donanım alt yapısı, mimarisi ve yapısının öğrenilmesi
5 Kritik Performans Parametrelerinin Tahmini, Kanat Yüklemesi, Ağırlık/İtki Oranı, Konfigürasyon Planı yapılmasının öğrenilmesi
6 Gövde ve Kuyruk Konfigürasyonları Seçimi, İniş Takımları ve Pervane Konfigürasyonları Seçimi, Performans Analizi yapılmasının öğrenilmesi
7 Uçuş Kararlılığı, Boyuna ve Yatay Kararlılık ve otopilot sistemlerinni örenilmesi
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı kişisel ders notları
Yardımcı Kaynaklar internet

Ders İle İlgili Dosyalar