Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BASKETBOL Birinci Düzey YSEÇ 249 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Hasan AKSOYAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Basketbol temel tekniklerini; top tutma, pas, top sürme, ayak hareketleri, şut ve çeşitleri, ribaund, basketbol oyununa hazırlayıcı toplu ve topsuz hareketlerin öğrenilmesini, bireysel ve takım savunma, hücum ve hızlı hücum sistemlerini öğrenip, nasıl öğretileceğini ve kural bilgisini içerir.
Dersin Tanımı Basketbol ile ilgili temel konuların öğretimi

Dersin İçeriği
1 Basketbol hakkında genel bilgilendirme
2 Basketbol temel duruşu,topla tanışma ve top tutma teknikleri
3 Top sürme ve pas tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
4 Turnike ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
5 Perdeleme,yuvarlanma,savunmada eş değiştirme tekniklerinin eğitim basamaklaması
6 Box, ribaund tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
7 Savunma temel duruşu,kayma adımı tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları
8 Bireysel savunma prensipleri ve takım savunmasına geçiş,top ve yardım tarafı hakkında bilgilendirme ve uygulamalar
9 1-1,2-2,3-3 hücum organizasyonları ve uygulamalar
10 Adam adama savunma ilkeleri,çeşitleri ve dizilişleri,konu ile ilgili uygulamalar
11 Kombine savunma ilkeleri, çeşitleri ve dizilişleri, konu ile ilgili uygulamalar
12 Baskılı savunma ilkeleri,çeşitleri ve dizilişleri,konu ile ilgili uygulamalar
13 Hızlı hücum ön şartları,çeşitleri, konu ile ilgili uygulamalar
14 Müsabaka ortamında teknik ve taktik uygulamalar
15 Final
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 BASKETBOL TEMEL TEKNİK ve BECERİLERİNİ ANLAYABİLME
2 BASKETBOL MÜSABAKASI İZLERKEN ANALİZ YAPABİLME
3 MÜSABAKA ORTAMINDA UYGULANAN TEMEL TEKNİK ve BECERİLERİN NASIL UYGULANDIĞINI NELERİN DOĞRU NELERİN YANLIŞ YAPILDIĞI KONULARINI YERİNDE İNCELEYEBİLİP DERSLER ÇIKARABİLME.
4 BİLİNÇLİ BİR İZLEYİCİ VE GÖZLEMCİ OLABİLME.
5 ALT YAPI FAALİYETLERİ ÇALIŞMALARINDA HANGİ TEKNİKLERİN NEREDE ve NASIL KULLANILDIĞINI BİLİP ONA GÖRE ANTRENMAN PİLANLARI HAZIRLAYABİLMEK.
6 BASKETBOLUN TEMEL KURALLARI
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sevim, Y. Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Nobel Yayınevi, 2002, Ankara, 370.s.
Yardımcı Kaynaklar Sevim, Y. Basketbolde Kondisyon Antrenmanı, Nobel Yayınevi, 2002, 170 s.

Ders İle İlgili Dosyalar