Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ İÇİN İLERİ MATEMATİK Üçüncü Düzey ENM 613 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BANU SOYLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BANU SOYLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta eğitim-öğretim
Dersin Amacı Doktora seviyesindeki araştırmacılar için matematik altyapısını desteklemektir. Yöneylem araştırması alanında yöntem, teknik, algoritma geliştirebilmek için güçlü bir matematik okuryazarlığı ve alt yapısı gereklidir. Ele alınan konular birçok Yöneylem Araştırması yönteminin temelini oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı Endüstri Mühendisliği ve yöneylem araştırması alanında doktora seviyesindeki araştırmacıların matematik okur-yazarlığı ve alt yapısının desteklenmesidir.

Dersin İçeriği
1 Küme Teorisi
2 Doğrusal Cebir: temel kavramların gözden geçirilmesi
3 Vektörler ve Eigen vektör tanımı
4 Definiteness ve semi-definiteness
5 Local, global minimum/maximum
6 Vector spaces, Requirement space, Null space and subspaces
7 Decomposition LU, QR, SVD
8 Vize
9 Convex analysis
10 Convexity
11 Convexity conditions
12 Norms and metrics
13 Computational complexity
14 Optimization and minimum principles
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin matematik altyapılarının ve matematik okur-yazarlıklarının gelişmesi beklenir
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Nash, S. G., & Sofer, A. (1996). Linear and nonlinear programming.
Yardımcı Kaynaklar 2) Strang, Gilbert. Introduction to Linear Algebra. Wellesley, MA:Wellesley-Cambridge Press, 2016

Ders İle İlgili Dosyalar