Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ GRAMER II İkinci Düzey TİB 568 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İLAHİYAT FAKÜLTESİ MEZUNU OLMAK
Eğitimin Dili ARAPÇA
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. YÜKSEL ÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AYŞE NUR ÖĞÜT
Dersin Veriliş Şekli ARAPÇA ORJİNAL METİN ÖĞRENCİLERE OKUTULUYOR,ANLAYIP ANLAMADIKLARI KONRTOL EDİLEREK KONU ÜZERİNDE TARTIŞMA YAPILIYOR.
Dersin Amacı İLERİ DERECEDE GRAMER BİLGİSİNE SAHİP OLMA. GRAMER KONULARINDA AYRITILI BİLGİLER EDİNME.
Dersin Tanımı ORJİNAL ARAPÇA GRAMER METİNLERİNİ DOĞRU OKUMA VE ANLAMA.

Dersin İçeriği
1 SIFAT VE ÇEŞİTLERİ
2 TEVKİT VE ÇEŞİTLERİ
3 BEDEL VE ÇEŞİTLERİ
4 ATIF VE ÇEŞİTLERİŞ
5 GAYRİ MUNSARİF ÖZEL İSİMLER
6 GAYRİ MUNSARİF SIFATLAR
7 GAYRİ MUNSARİF DİĞER FORMLAR
8 ŞİBİH CÜMLE
9 İRABDA MAHALLİ OLAN VE OLMAYAN CÜMLEKER
10 TEMYİZ VE ÇEŞİTLERİ
11 HAL VE ÇEŞİTLERİ
12 MEFULÜLLER VE ÇEŞİTLERİ
13 SAYI TEMYİZLERİ
14 SIRALAMA SAYILARI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ GRAMERLE İLGİLİ TERİMLERİ DOĞRU OKUYABİLİR.
2 BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ GRAMERLE İLGİLİ TERİMLERİ DOĞRU ANLAYABİLİR.
3 BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ GRAMERLE İLGİLİ ORJİNAL METİNLERİ DOĞRU TERCÜME EDEBİLİR.
4 BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ GRAMERLE KONULARINI ANLATABİLİR.
5 BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ GRAMERLE KONULARINI TARTIŞABİLİR.
6 BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ GRAMERLE İLGİLİ ORJİNAL KAYNAKLARA BAŞVURABİLİR.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ŞERHU KATRİ'N-NEDÂ VE BELLÜ'S-SADÂ
Yardımcı Kaynaklar ET-TATBÎKU'N-NAHVÎ

Ders İle İlgili Dosyalar