Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
THERMODYNAMICS III Birinci Düzey ME 350 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Veysel ÖZCEYHAN Doç. Dr. Sibel GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Doğan ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Toygun DAĞDEVİR
Dersin Veriliş Şekli Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
Dersin Amacı Termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları ve iklimlendirme konuları hakkında bilgi verme.
Dersin Tanımı Termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları ve iklimlendirmelerini kapsayan sayısal ve sözel olarak bilgiler içeren zorunlu ders.

Dersin İçeriği
1 Termodinamik Özelik Bağıntıları
2 Termodinamik Özelik Bağıntıları
3 Termodinamik Özelik Bağıntıları
4 Termodinamik Özelik Bağıntıları
5 Gaz Karışımları
6 Gaz Karışımları
7 Gaz Karışımları
8 Gaz Karışımları
9 Yıl içi sınav
10 Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
11 Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
12 Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
13 Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
14 Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sıkça kullanılan termodinamik özelliklere ait temel bağıntıların geliştirilmesi ve doğrudan ölçülemeyen özeliklerin, kolayca ölçülebilen özelikler ile ifade edilmesi
2 Kısmi türevlerin kısa bir tekrarı ve termodinamik özelik bağıntılarının geliştirilmesinde kullanılması
3 Birçok termodinamik bağıntı için temel Maxwell bağıntılarının geliştirilmesi
4 Sadece P, v ve T ölçümlerinden yararlanarak buharlaşma entaplisinin saptanması ve Clapeyron denkleminin geliştirilmesi
5 Her koşul altında bütün saf maddeler için geçerli olacak Cv, Cp, du, dh ve ds ifadelerine ait genel bağıntılarının geliştirilmesi
6 Joule-Thomson katsayısının tartışılması
7 Dalton''''un kısmi basınçlar ve Amagat''''ın kısmi hacimler yasalarını kullanarak gaz karışımlarının P-v-T davranışlarının belirlenmesi
8 Karışım işlemlerinin enerji ve ekserji çözümlemelerinin gerçekleştirilmesi
9 Atmosferik havanın özgül havanın özgül nemi ile bağıl neminin tanımlanması ve hesaplanması
10 Atmosferik havanın çiy noktası sıcaklığının hesaplanması

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 1 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çengel.A.Yunus, Boles.A.Michael ,Thermodynamics An Engineering Approach
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders İle İlgili Dosyalar