Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EGEMEN YAKLAŞIMLAR Üçüncü Düzey GZT 541 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FARUK TEMEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Faruk TEMEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İletişim disiplininde ana akım yaklaşımların felsefi temellerinin açıklanması ve kuramların sınıflandırılarak tanımlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı İletişim alanına temel oluşturan ana akım kuramların felsefi ve sosyolojik perspektifle çözümlenmesini esas alan bir ders niteliği taşımaktadır.

Dersin İçeriği
1 Avrupa''daki devrim süreçleri ve ortaya çıkan yapının analizi
2 Pozitivist Felsefe
3 Kuram, Teori ve Bilimsel Yaklaşıma İlişkin İnceleme
4 Egemen Yaklaşımların Felsefi Temelleri
5 Chicago Okulunun Çözümlemeleri
6 Davranışcı, İşlevselci, Simgesel Etkileşimci Yaklaşım
7 Güçlü Etkiler Dönemi Kuramları
8 Güçlü Etkiler Dönemi Kuramları
9 Sınırlı Etkiler Dönemi Kuramları
10 Sınırlı Etkiler Dönemi Kuramları
11 Güçlü Etkilere Dönüş Kuramları
12 Yeni Medya Kuramları
13 Kuram ve Kuramcılara İlişkin Genel Değerlendirme
14 Kuramlar ve Günümüz sosyo-politik yapısına ilişkin güncel tartışmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel yapının oluşumunu öğrenir.
2 Ana akım kuramların felsefi alt yapısını öğrenir.
3 Egemen yaklaşımları bilir.
4 Egemen yaklaşımlar ve günümüz toplumsal yapısına ilişkin çözümleme yapar.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kitle İletişim Kuramları Kavramlar-Okullar-Modeller-Burak ÖZÇETİN Chicago Okulu pragmatik Sosyal Teoride İletişimin Keşfi-Oya MORVA İletişim Araştırmaları ve Kuramları- Şermin TEKİNALP-Ruhdan UZUN Öteki Kuram- İrfan ERDOĞAN-Korkmaz ALEMDAR Anakım Medya Kuramları-Ömer ÖZER İletişim Kuramlarına Anlam Vermek-Oya Tokgöz İletişim kuramları Yaklaşımlar- Nazife GÜNGÖR
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar