Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YİRMİBİRİNCİ YÜZYILDA KENT MERKEZLERİ Üçüncü Düzey ŞPL 520 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEMİH HALİL EMÜR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı 1980 sonrası dönemde yaşanan ekonomik yeniden yapılanmanın kentlerdeki ve bilhassa kent merkezlerindeki iz düşümlerinin incelemesidir.
Dersin Tanımı Küreselleşme, sanayisizleşme ve küresel ölçekteki bu yeniden yapılanmanın kentlerdeki ekonomik ve sosyo-mekânsal yansımaları, yeni kentsel politikalar ve kent merkezlerinin yeniden canlandırılması.

Dersin İçeriği
1 Çöküş: Kentsel çöküşün tarihi: 1920 Sanayisizleşme, 1930 gecekondu temizleme, Büyük Göç
2 Savaş Sonrası yatırım yapmama, Kentsel Yenileme
3 Konut Stratejileri Mahalleler ve Toplum Geliştirme: Kentsel Gelişime Politikaları
4 Kent merkezi geliştirme ve Kamu / Özel Sektör Ortaklıkları, Ulaşım İlişkileri
5 Turizm, Kültür ve Eğlence, Tarihi Kent Merkezi
6 Ekonomik Kalkınma ve İç kent, Kentsel Gelişim Etkileri
7 Bölgeler: Şirketler, Güçlendirme, Rönesans
8 Rekabetçi Şehir
9 Soylulaştırma ve Ekolojik Bakış açısı
10 Kamu ve Özel: Kent merkezini yeniden inşa etmek
11 Mega Projeler, Akıllı uygulamalar
12 Hizmetler sektörü ve yaratıcı kent
13 Ödev sunumları ve tartışma
14 Ödev sunumları ve tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kentsel yatırım yapmamanın neden ve nasıl gerçekleştiğini anlamak.
2 Kentsel canlandırma uygulamaları hakkında eleştirel düşünmek.
3 Kentsel yatırım yapmamayı üreten güçleri açıklayabilmek.
4 Kentleri yeniden canlandırmak için kullanılan stratejileri tarif edebilmek.
5 kullanılan stratejilerin amaçları, hedefleri ve istenen ve istenmeyen sonuçları hakkında eleştirel düşünmek.
6 Politika ve stratejilerin finansman modellerini tanımlayabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 75 75
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Kim, Yeong-Hyun and John Rennie Short.(2008). Cities and Economies. New York: Routledge. Neuwirth, Robert. (2006). Shadow Cities: A Billion Squatters, A New Urban World. New York: Routledge. United Nations Population Fund. (2007). State of the World Population 2007: Unleashing the Potential of Urban Growth. Available on line at: http://www.unfpa.org/swp/ and pdf Marcuse, P. And R. Van Kepmen (eds.), (1999).Globalizing Cities: Is there a New Spatial Order?, Blackwell: Oxford.

Ders İle İlgili Dosyalar