Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ MOLEKÜLER GENETİK Birinci Düzey BB 639 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör PROF. DR. ÖZHAN ŞİMŞEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZHAN ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Moleküler genetik kavramlarının gözden geçirilmesi
2 DNA replikasyonu, transkripsiyon ve translasyon süreçlerinin ayrıntılı incelenmesi
3 Rekombinant DNA teknolojisinin prensipleri
4 Plazmit, vektör, restriksiyon enzimleri ve ligazların kullanımı
5 DNA klonlaması ve genetik mühendislik uygulamaları
6 CRISPR-Cas9 sisteminin çalışma prensipleri
7 Gen düzenleme uygulamaları ve potansiyel riskleri CRISPR teknolojisinin biyomedikal ve tarımsal uygulamaları
8 Gen ekspresyonu düzenlemelerinin moleküler mekanizmaları Epigenetik modifikasyonların rolü Epigenetik değişikliklerin sağlık ve hastalıklar üzerindeki etkileri
9 RNA türleri ve işlevleri
10 RNA düzenleme ve RNA interferans mekanizmaları
11 Genomik ve proteomik teknolojilerin temel prensipleri
12 NGS (Next-Generation Sequencing) teknolojisinin uygulamaları Büyük veri analizi ve biyoenformatik araçlarının kullanımı
13 İleri moleküler genetik uygulamalarının etik ve sosyal boyutları Hukuki düzenlemeler ve genetik bilgi gizliliği
14 Gelecekteki moleküler genetik araştırmalarının ve uygulamalarının perspektifleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rekombinant DNA teknolojisinin prensiplerini anlama ve genetik mühendislik uygulamalarını değerlendirme.
2 Plazmitler, vektörler, restriksiyon enzimleri ve ligazlar gibi temel araçları kullanarak DNA klonlaması yapabilme becerisi.
3 CRISPR-Cas9 sisteminin çalışma prensiplerini kavrama.
4 Gen düzenleme uygulamalarının potansiyel avantajlarını ve risklerini değerlendirme yeteneği.
5 Gen ekspresyonunu düzenleyen mekanizmaları anlama ve bunların hücresel fonksiyonlar üzerindeki etkilerini değerlendirme.
6 Epigenetik modifikasyonların gen ekspresyonu üzerindeki rolünü anlama.
7 RNA türleri ve işlevlerini kavrama.
8 RNA replikasyonu, translasyon ve düzenleme mekanizmalarını anlama.
9 Genomik ve proteomik analiz tekniklerini anlama ve uygulama becerisi.
10 NGS teknolojisi ve biyoenformatik araçları kullanarak büyük veri setlerini analiz edebilme yeteneği.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 4 8 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar