Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANADOLU TÜRK SANATININ ÇEVRE KÜLTÜRLERİ İLİŞKİSİ I Birinci Düzey ST 607 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EYÜP POLAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Anadolu'da meydana getirilen Sanat ve mimarlık ürünlerinde görülen diğer uygarlıkların etkilerinin saptanması. Saptanan unsurların Anadolu Türk Sanatı'nda kullanılış biçimleri.
Dersin Tanımı Anadolu'da meydana getirilen Sanat ve mimarlık ürünlerinde görülen diğer uygarlıkların etkilerinin saptanması. Saptanan unsurların Anadolu Türk Sanatı'nda kullanılış biçimleri.

Dersin İçeriği
1 Türklerin Anadolu'yu fethi ve fetih sonrasındaki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel ortam.
2 Anadolu Türk Sanatı kavramının irdelenmesi.
3 Kültürel etkileşim kavramı ve etkileşime sebep olan etmenler.
4 Kültürel etkileşim kavramı ve etkileşime sebep olan etmenler.
5 Türklerin Anadolu'ya yerleşmeleri. İlk Beylikler dönemi (Artuklu, Saltuklu, Danişmenli ve Mengücekli) mimarlık ve sanat eserlerinde çevre kültürlerin etkisi.
6 Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
7 Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
8 Ara Sınav
9 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
10 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
11 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
12 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
13 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
14 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Anadolu Türk Sanatı Kavramını açıklayabilecektir.
2 Kültürel etkileşim kavramını öğrenip, sanat mimarlık ürünlerinde tespit edebilecektir.
3 Türklerin Anadolu'ya yerleşmeleri. İlk Beylikler dönemi (Artuklu, Saltuklu, Danişmenli ve Mengücekli) mimarlık ve sanat eserlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4 Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
5 Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
6 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
7 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
8 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
9 Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
10 Anadolu Türklerinin meydana getirdiği sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkilerini saptayabilecektir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2 Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3 Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4 Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5 Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6 Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7 Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8 Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9 Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10 Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11 Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13 Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar