Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTİRME ÖDEVİ Üçüncü Düzey ENM 428 7 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 180 AKTS''YE SAHİP OLUNMALI
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Dersin Veriliş Şekli Danışman hoca ile tez konusu üzerinde görüş ve bilgi alışverişi, saha ziyaretleri, grup elemanları arasında tartışma ve analizler ile yürütülmektedir
Dersin Amacı Son sınıf öğrencilerinin şimdiye kadar elde ettikleri bilimsel ve mühendislik altyapısını kullanarak bir sistemin mevcut durumunu analiz etmesi, bir Endüstri Mühendisliği problemini belirlemesi ve çözüm alternatifleri geliştirerek gerçek hayat sistem tasarımı konusunda bilgi ve beceri kazanmasıdır.
Dersin Tanımı Bir sistemin analiz edilmesi, bir Endüstri Mühendisliği probleminin tespit edilmesi, uygun çözüm tekniklerinin araştırılması ve belirlenmesi ve verilerin toplanarak, uygulama yapılmasıdır. Öğrenciler bir öğretim üyesi danışmanlığında, belirlenen bir problem üzerinde grup çalışması yaparlar.

Dersin İçeriği
1 -Sistemin analizi
2 -İş akışları, iş tanımları, fiziksel altyapı, kaynaklar ve kısıtların belirlenmesi
3 -Problemin tanımlanması
4 -Problem belirtilerinin Endüstri Mühendisliği araçları ile tespit edilmesi
5 -Problemin literatürdeki tanımlı problemler ile ilişkisinin kurulması, Literatür araştırmasına başlanması
6 -Problemle ilgili karar vericiler ve amaçlarının tespit edilmesi, parametrelerin, kısıtların, kaynakların vb. belirlenmesi
7 -Problemin çözülmesi için uygun yöntem(lerin) belirlenmesi
8 -Etik Konular (Seminer) -Rapor hazırlama, yazma ve sunma teknikleri (Seminer) -Takım halinde çalışma, yetki ve sorumluluk paylaşımı (Seminer)
9 -Görsel ve istatistiksel araçlar kullanarak veri toplama ve analiz
10 -Çözüm yönteminin aşamalarının, girdi ve çıktılarının belirlenmesi
11 -Çözüm yönteminin aşamalarının, girdi ve çıktılarının belirlenmesi
12 -Çözüm yönteminin aşamalarının, girdi ve çıktılarının belirlenmesi
13 -Raporun hazırlanması
14 -sunum
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistemin mevcut durumunu analiz edebilme becerisi kazanmak
2 Problem tanımlama becerisi kazanmak
3 Uygun çözüm yöntemlerini bulma ve seçme becerisi kazanmak
4 Etik İlkelere uygun davranma ve mesleki etik bilinci kazanmak
5 Rapor hazırlama, yazma ve sunma becerisi kazanmak
6 Takım olarak etkin çalışabilme becerisi kazanmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 8 6 48
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Veri tabanları, scholar.google.com, EBSCO vb.

Ders İle İlgili Dosyalar