Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Birinci Düzey BMM 811 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tez bilgi formunun Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gerekir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA İÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı ve araştırma
Dersin Amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile Biyomedikal Mühendisliği alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin İçeriği
1 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
2 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
3 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
4 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
5 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
6 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
7 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
8 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
9 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
10 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
11 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
12 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
13 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
14 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez çalışması için bir problem veya tez konusu tanımlanır ve kurgulanır.
2 Tez çalışmasında gerekli olan kaynaklar belirlenir ve kullanılır.
3 Araştırma program dahilinde yürütülür.
4 Elde edilen veriler analiz edilir.
5 Çalışma sırasında savunulabilir sonuçlar elde edilir ve geliştirilir.
6 Tez öğrencisi ikna edici bir tartışma yaparak tezini savunur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 20 280
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili kaynaklar (referanslar), makaleler, tezler, kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel çalışmalar, yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar