Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TAYLARIN NEONATAL HASTALIKLARI İkinci Düzey VİH 530 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Tayların neonatal hastalıklarının teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders tayların neonatal dönemlerinde görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemleri öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Neonatal tayların Enfeksiyöz olmayan hastalıklar 1
2 Neonatal tayların Enfeksiyöz olmayan hastalıklar 2
3 Neonatal tayların Enfeksiyöz olmayan hastalıklar 3
4 Neonatal tayların Enfeksiyöz hastalıklar
5 Neonatal tayların Paraziter hastalıklar 1
6 Neonatal tayların Paraziter hastalıklar 2
7 Neonatal tayların viral hastalıklar 1
8 Neonatal tayların viral hastalıklar 2
9 Neonatal tayların bakteriyel hastalıklar
10 sınav
11 Neonatal tayların Dolaşım siistemi hastalıkları
12 Neonatal tayların Üriner system hastalıkları
13 Neonatal tayların Sindirim sistemi hastalıkları
14 Neonatal tayların Solunum sistemi hastalıkları 1
15 Neonatal tayların Solunum sistemi hastalıkları 1
16 SINAV
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci tayların neonatal hastalıklarını öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrenci tayların neonatal hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci tayların neonatal hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci tayların neonatal hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci tayların neonatal hastalıklarının tedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci tayların neonatal hastalıklardan korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aziz Arda sancak, Mehmet Sağlam Klinik Pratikte At Hekimliği (çeviri) 2007 medipres Matbaacılık Ltd. Şti., Malatya
Yardımcı Kaynaklar Tarık Bilal, Yeni doğanların İç hastalıkları, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar