Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODERN TÜRK TARİHİ Birinci Düzey MİM S146 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. İBRAHİM BOZBIYIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -----
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Cumhuriyet’in tarihsel arka planı ile birlikte, Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel gelişmelerini incelemek, öğrencilere bu döneme ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazandırmaya çalışmaktır.
Dersin Tanımı Türkiye Cumhuriyeti’nde Lozan Antlaşması sonrası yaşanan gelişmelerden, 1980’lere kadar olan süreçte yaşananlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Lozan Antlaşması Sonrası Yaşanan Gelişmeler
2 Lozan Sonrası Türk Dış Politikası
3 İkinci Dünya Savaşı’na Kadar Avrupa’da Meydana Gelen Gelişmeler
4 İkinci Dünya Savaşı
5 İkinci Dünya Savaşı Döneminde Türkiye
6 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Avrupa
7 ARA SINAV
8 Birleşmiş Milletler’in Kuruluşu ve Türkiye’nin Birleşmiş Milletler’e Katılması
9 Kore Savaşı
10 Türkiye ve Nato
11 Türkiye’nin Balkan Politikası
12 Türkiye’nin Ortadoğu Politikası
13 Kıbrıs Sorunu ve Kıbrıs Barış Harekâtı
14 Türkiye ve Avrupa Birliği
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye Cumhuriyeti’nin Dış Politikasını anlatabilecek
2 İkinci Dünya Savaşı sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3 İkinci Dünya Savaşı’nın Türkiye Cumhuriyeti’ne etkilerini anlatabilecek
4 Kore Savaşı’nı ve Türkiye’nin Kore Savaşı’ndaki tutumunu anlatabilecek
5 Türkiye Cumhuriyeti’nin Nato’ya katılma sürecini anlatabilecek
6 Soğuk Savaş döneminde Türk Dış Politikasını anlatabilecek
7 Kıbrıs Barış Harekatının hangi şartlarda yapıldığını ortaya koyabilecek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 6 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Temuçin Faik Ertan.
Yardımcı Kaynaklar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Mahmut Goloğlu.

Ders İle İlgili Dosyalar