Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİL FELSEFESİ Birinci Düzey FEL216 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze -Anlatım Tartışma
Dersin Amacı Bu dersin amacı, dil felsefesinin temel kavramlarını ve problemlerini farklı filozoflardan hareketle ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Dilin ne olduğunun özüne inmeye çalışan, dilin kökeni, anlamı, yapısıyla ilgili araştırmalar yapan, kuramlar öne süren felsefe dalı.

Dersin İçeriği
1 Giriş -Dil felsefesinin temel kavramları
2 Dil felsefesinin temel problemleri
3 Dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumlanışı. Platon Kratylos diyaloğu
4 Dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumlanışı: Orta çağ ve tümeller tartışması
5 Dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumlanışı: On Yedinci Yüzyıl
6 Dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumlanışı: On Sekizinci Yüzyıl
7 Dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumlanışı: On Dokuzuncu Yüzyıl
8 Ara Sınav
9 Wittgenstein''ın Tractatus adlı eserinde Dil ve dünya ilişkii
10 Wittgenstein''ın Tractatus adlı eserinde resim kuramı
11 Wittgenstein''ın Felsefi Soruşturmalar adlı eserinde gündelik dil ve dil oyunları kavramı
12 Gottlob Frege: Anlam ve Referans
13 Bertrand Russell:Betimleme kuramı
14 Bertrand Russell:Mantıksal atomculuk
15 Söz edimleri kuramı: Austin -Searle
16 Final Sınavı
17 -------------
18 --------------
19 -----------------
20 ------------

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dil felsefesine ilişkin kavramsal bir çerçeve oluşturabilir.
2 Dil kavramı üstüne felsefi bir tartışma yapabilme yetisi sağlayabilir.
3 Dil kuramlarını bilir
4 Dil ve düşünme arasındaki ilişkileri çözümler
5 Dil felsefesinin felsefe tarihi içindeki yeri ve öneminin farkına varır
6 Dil felsefesinin temel sorunlarını kavrar.
7 Bir felsefi perspektiften dili düşünebilmeyi öğrenmek.
8 Dile ilişkin felsefi bir bilinç oluşturmak.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 7 2 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ALTINÖRS Atakan; Dil Felsefesine Giriş, İnkilap Yayınevi- Taylan ALTUĞ (2001), Dile Gelen Felsefe, YKY.
Yardımcı Kaynaklar Wittgenstein, Ludwig:Felsefi Sorusturmalar, Çev. Haluk Barıscan, Dstanbul, Metis, 2003 ALTINÖRS, Atakan; Anlam Doğrulama ve Edimsellik, Alfa Yayınları, 1. Baskı, Mart 2001. Alston, William P. (1965). Philosophy of Language, Engewood Cliff, N.J.: Prentice Hall. ALTINÖRS Atakan; Dil Felsefesi Sözlüğü, Paradigma Yayınları, Kasım 2000.J.L.AUSTIN, Söylemek ve Yapmak, Çev. R. Levent Aysever, İstanbul: Metis Yayınları, 2009. J.R.SEARLE, Söz Edimleri, Çev. R. Levent AYSEVER, Ankara: Ayraç Yayınevi, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar