Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNDE BAŞLICA AKIMLAR Birinci Düzey FDB573 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı din psikolojisinde ortaya çıkan başlıca akımları ve bu akımların insanın dini duygu ve tecrübelerine bakış açılarını ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Din psikolojisinde güncel akımları tanıtan ve bu akımların bireyin dini duygu ve tecrübelerine bakışlarını ortaya koyan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Çağdaş din psikolojisi akımları nelerdir?
2 Çağdaş din psikolojisinin akımlarının temsilcileri
3 Psikanaliz ve din: Erich Fromm ve Din
4 Dini tecrübenin biyolojik yapı ile ilişkisi
5 dini tecrübe fıtrat ilişkisi
6 Din Gelişim Psikolojisi: J. Piaget ve Dini gelişi
7 L. Kohlberg ve dini gelişim
8 Erik Erikson ve Dini gelişim
9 J. Fowler ve Dini Gelişim
10 J. Fowler ve Dini Gelişim (devam)
11 Muhtemel sınav haftası
12 Doğu psikolojileri ve din
13 Batı psikolojileri ve din
14 Ruh sağlığı ve din
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci: Çağdaş psikoloji akımlarını tanır
2 Çağdaş psikoloji akımlarının temsilcilerini tanır
3 Gelişimin değişik boyutları olduğunu bilir
4 Farklı gelişim boyutlarının dini gelişim ile ilişkisini bilir
5 Dini duygu ve tecrübenin bireyin doğal yapısı ile olan ilişkisini bilir
6 Batı ve doğulu psikoloji akımlarını ve dini tecrübeye bakışlarını kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erich Fromm: Psikanaliz ve din. C. Daniel Batson; Patricia Schoendrade:; W. Larry Ventis; Religion and the Individual; a-Social-Psychological Perspective, Oxford, 1993. Bernard Spilka; ve diğ.; The Psychology of Religion; An Empirical Approach.
Yardımcı Kaynaklar Engin Geçtan: Psikanaliz ve sonrası. Asım Yapıcı: Ruh Sağlığı ve Din

Ders İle İlgili Dosyalar