Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ II Üçüncü Düzey MÜZ120 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı BİREYİN İŞİTSEL YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dersin Tanımı Bu derste öncelikli olarak oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, natürel, armonik ve melodik majör-minör gamların okunması, sol ve fa anahtarında solfej okuma ve bireyin genel işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme, majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi ve ayırdedilmesi çalışmaları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesi
2 majör, minör tonlarda gam okuma
3 ezgi okuyabilme ve yazabilme
4 natürel, armonik ve melodik majör-minör gamların okunması
5 sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme
6 herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme
7 majör-minör 3/5 akorlarının teorik olarak anlatılması
8 majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi
9 majör-minör 3/5 akorlarının ve çevrimlerinin algılanma çalışmaları
10 Do majör ve la minör tonunda 8 ölçülük dikte yazabilme
11 Herhangi bir sesten majör 3-5 ve çevrim akorlarını kurabilme
12 Deşifre solfej okuma çalışmaları
13 fa anahtarında seslerin dizek üzerindeki yerleri
14 fa anahtarında solfej okuma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tonalleri teorik olarak bilir.
2 Bütün tonların donanımlarını bilir, istenilen tonu donanım sorulduğunda söyleyebilir.
3 Karakter aralıkları bilir.
4 Natürel, armonik ve melodik majör ve minör dizileri seslendirebilir.
5 Majör 3-5 akoru ve çevrimlerini teorik olarak öğrenir.
6 Minör 3-5 akorunu teorik olarak öğrenir.
7 Majör ve minör 3-5 akorlarını ve çevrimlerini seslendirildiğinde tanıyabilir.
8 Do majör ve la minör tonunda 8 ölçülük dikteler yazabilir.
9 Herhangi bir sesten majör 3-5 ve çevrim akorlarını kurabilir.
10 Do majör ve la minör tonlarında deşifre solfej okuyabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej I
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar