Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ II Üçüncü Düzey GTM 324 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türk Müziği Form analizinde kullanılan form, tür, yapı, uslup elemanları ile Türk Müziği Formlarını öğreterek genel tasnifi ve tahlilini yapabilme becerisini kazandırmak.
Dersin Tanımı Türk Müziğinde kullanılan formlar. Saz Musikisi, Sözlü Musiki, Din Dışı Musiki ve Dini Musiki formları.

Dersin İçeriği
1 Bir önceki dönemde işlenilen konuların genel tekrarı.
2 Türk musikisinde sözlü büyük formda eserler. Kâr formu
3 Kâr-ı Nâtık Formu, Kârçe Formu.
4 Beste Formu. Murabba Beste, Nakış Beste.
5 Ağır Semailer, Murabba Ağır Semai, Nakş Ağır Semai.
6 Yürük Semailer. Murabba Yürük Semai, Nakş Yürük Semai.
7 Form analizi. Genel tekrar.
8 Vize sınavı
9 Vize sınavı
10 Dini musiki tasnifi. A) Büyük formda eserler B) Küçük formda eserler A) Cami Musikisi B) Tekke Musikisi
11 A) Cami Musikisi; Kur''''an-ı Kerim Tilaveti, Ezan''''lar, Tesbih, Temcid, Tekbir, Salât Salât-ı Ümmiye
12 Na''''t-ı Şerif, Mevlid-i Şerif
13 B) Tekke Musikisi; İlahi, Şugl, Savt, Tevşih, Nefes, Semah''''lar
14 Durak, Miraciye
15 Mehter Musikisi
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Müziği formlarının analizini yapar. Tür açısından tahlil ve tasnifi konusunda bilgilenir.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YAVAŞCA,Alâeddin; Türk Musikisinde Komposizyon ve Beste Biçimleri, Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, İstanbul 2002.
Yardımcı Kaynaklar TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.

Ders İle İlgili Dosyalar