Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT TARİHİ Birinci Düzey SOS206 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KORAY DEĞİRMENCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sanat tarihini dair temel kavramsal ve kuramsal bilgilerin tanıtılması
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Sanat ve Sanatçı Olgusu - Sanat Türleri
2 Sanat Tarihi Biliminin Oluşum ve Gelişim Süreçleri
3 Sanat Kuramları
4 Estetik
5 Tarih Öncesi ve İlk Çağlarda Sanat
6 Anadolu Uygarlıkları
7 Ara Sınav
8 Mısır sanatı
9 Mezopotamya sanatı
10 Yunan ve Roma Sanatı
11 Bizans Sanatı
12 Rönesans Sanatı
13 Endüstri Devrimi ile değişen sanat
14 Postmodern Sanat
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanatın tanımını, Sanat Türlerini ve Sanat Tarihinin temel kuram ve kavramlarını açıklar.
2 Tarih öncesi uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinir.
3 Dünya sanatı ve mimarlığında tarihi ve kültürel girdileri kullanma ve çözümleme yeteneği kazanır.
4 Anadolu uygarlıklarının sanat tarihi hakkında bilgi edinir.
5 Avrupa sanatı tarihi hakkında bilgi edinir.
6 Postmodern sanat tarihi hakkında bilgi edinir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3 Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5 Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6 Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7 Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9 Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10 Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 3 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 3 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aylin Dikmen Özarslan. 2005. Sanat ve Sosyoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık (Soykan) Nathalie Heinich. 2013. Sanat Sosyolojisi. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Vera Zolberg. 2014. Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar David Swartz. 2011. Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim. Güney Çeğin. 2007. Ocak ve Zanaat - Pierre Bourdieu Derlemesi. İstanbul: İetişim (Göker). Howard S. Becker. 2013. Sanat Dünyaları. İstanbul: Ayrıntı. J.D Wacquant ve Pierre Bourdieu. 2003. Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. İstanbul: İletişim Yayınları (Bourdieu). John Berger. 2013. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları. Jonathan Crary. 2015. Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. İstanbul: Metis Yayınları. Koray Değirmenci. 2009. "Dünya Müziği Söyleminde Romanlık Ve Roman Müzik Icrası: Hüsnü Şenlendirici Ve Selim Sesler Örneği", Toplum ve Bilim 114:159-187. Koray Değirmenci. 2016. Fotoğrafın İmgeleri: Temsil, Gerçeklik ve Dijital Çağda Fotoğraf. İstanbul: Doğu Kitabevi. Martin Heidegger. 2007. Sanat Eserinin Kökeni. Ankara: De Ki Yayınları. Michel Foucault. 2015. Kelimeler ve Şeyler. İstanbul: İmge Kitabevi. Nathalie Heinich. 2013. Sanat Sosyolojisi. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Phil Slater. 1998. Frankfurt Okulu. İstanbul: Kabalcı. Theodor W. Adorno. 2007. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İstanbul: İletişim (Adorno, Horkheimer). Vera Zolberg. 2014. Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Walter Benjamin. 2013. Fotoğrafın Kısa Tarihi. İstanbul: Agora.

Ders İle İlgili Dosyalar